En toen reed hij niet meer. Distributieriem

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 15:03 #681291 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
distributie riem is niet zo moeilijk om te vervangen hoor diede.
dat moet je ook wel in je eentje kunnen :p met een vraagbaak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 15:21 #681293 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Zal best, maar ik doe het de eerste keer liever even samen met iemand. Just for sjoer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 15:26 #681300 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
dat ken ik, dat wil ik ook graag met kleppenstellen.
moet nu telkens de radio wat harder zetten als de motor warm is...
rtrtrttr hoor je dna onder de motorkap, irritant geratel van de kleppen :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 15:53 #681304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Let op!

Voor allen die een riem willen vervangen, er zijn 2 soorten voor het 1700 blok. Verschilt ??n tand. En de vraagbaak klopt niet. Spanrol is anders dan in boekje. Meer nieuws volgt. Ik had dus de verkeerde riem en ga nu de goede gekochte plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 19:37 #681328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Ik kom er *&%^%$#### dus niet uit.
Moet ik het onderste wiel nu borgen of niet?
Zie vraagbaak.
Onderste borgen en bovenste netjes op DBP?

En ik kan dus werkelijk niets zien bij het vliegwiel. Dat kleine rot gaatje.
Geen pijltje of wat dan ook.
Het een en ander geprobeerd maar hij pakt niet.

De eerste poging draaide bij het draaien van de krukaspoelie alles netjes door alsof het goed zat maar bij starten vliegt alleen meer de startmotor rond.

Dit moet niet langer duren. Mooie nieuwe snaar...

Er staat ook zo weinig op de site. Iemand die het doet alsof het een fluitje van een cent is en verder niets.

Help.:cry3:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 20:36 #681333 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Frans, als de riem geknapt is, dan staat er niets meer op tijd.
Dat is geen klusje voor iemand die dat voor de eerste keer doet.
Als ik jou was zou ik even externe hulptroepen aan laten rukken.:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 23:04 #681339 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Morgen gaat mijn buurman mij helpen. Hij heeft weet ik veel hoeveel jaar bij het leger onderhoud aan jeeps e.d. gepleegd.
We zijn er al over uit dat de vraagbaak onduidelijk is. Ik ga dan op een ouderwetse manier het bovenste wiel goed zetten. Met een schroevendraaier in de eerste bougie en dan draaien en zus en zo.
De onderste is het lastigs. Het verhaal over de merktekens is onduidelijk. Waar die zitten is gissen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2007 08:49 #681353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Die waren op mijn auto wel aardig te vinden. Tenminste, op het bovenste. Het onderste wiel heb ik het teken ook niet weten te vinden, maar dat is ook wat lastig als de riem er omheen ligt en je geen gereedschap hebt voor "ff cranken".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2007 15:03 #681363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem

Frans;35134 schreef : De eerste poging draaide bij het draaien van de krukaspoelie alles netjes door alsof het goed zat maar bij starten vliegt alleen meer de startmotor rond.


klinkt bekend... zoals ik al zei;

antiekeradio;35029 schreef : 10 tegen 1 dat je kleppen toch krom zijn......


dit geeft als gevolg dat de motor geen compressie opbouwt, ook al draait de nokkenas in de juiste positie mee.
hierdoor draait de motor heel snel rond bij het starten, maar gebeurt er verder niks.

Frans;35146 schreef : Ik ga dan op een ouderwetse manier het bovenste wiel goed zetten. Met een schroevendraaier in de eerste bougie en dan draaien en zus en zo.
De onderste is het lastigs. Het verhaal over de merktekens is onduidelijk. Waar die zitten is gissen.


er zit in de zijkant van het cilinderblok een bout, als je die eruit draait kun je een blokkeerpen aanbrengen om de zaak te borgen. dit moet ergens beschreven staan, zou kunnen dat dit de 1700 leaflet is die in het ledenmenu staat.



belangrijke tip:

om te achterhalen of er klepschade is, kun je het kleppendeksel eraf halen, en onder de nokkenas kijken. als je daar ziet dat er kleppen zijn die een z??r grote speling hebben (halve cm?) wil dat zeggen dat die kleppen krom zijn.

speling = ruimte tussen de nok van de nokkenas, en het plaatje bovenop de klepstoter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2007 16:53 #681370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Keppendeksel heb ik er af gehaald. Dat was daaronder allemaal goed.
We hebben nu alle manuels werkboeken en naschriften en mogelijkheden gehad.
Even leek hij op 3 poten te lopen.
De laatste manuel ging specifiek over de 1700 en liet zien waar dat merkteken zat op onderste wiel.
Maar na deze laatste mogelijkheid ging hij weer gieren.
Ik houd er mee op laat hem staan en zie even wat ik doe.
Maar in deze ga ik dus niet meer rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD