Koelvloeistoftank en radiateurslang vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2004 01:03 #624673 door V300 register
Koelvloeistoftank en radiateurslang vervangen is gemaakt door V300 register
Ze waren allebei oud en porreus. de tank lekt op de naad die horizintaal loopt en de slang wordt na 4 knipbeurten wat te kort. Ik dacht "gewoon nieuw halen en zelf doen!"
tankje was 15 euro ex. slang 20 geloof ik. Straks ga ik ze proberen te vervangen op hoop van zegen. Ik moet van H'sum naar Eijsden, dus het moet wel even goed gaan. Voordat ik eraan begin nog attentie punten (denk eraan datjes!?)

Oh ja leuk!, op de sloop kostte een oud tankje ook 15 euro echt vaste prijs en bla bla, totdat ze de nieuwprijs hoorde (punkass). doei! ik haal wel een nieuwe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2004 03:08 #643999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koelvloeistoftank en radiateurslang vervangen
Eijsden in Limburg?

Denk eraan datjes? Lijkt me stug dat ik iets te melden heb waar een beetje handige jongen niet sowieso aan denkt. Qua sleutelen bestaan er nauwelijks simpelere auto's dan 340/360's.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2004 15:46 #644000 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Koelvloeistoftank en radiateurslang vervangen
Hoi Luc,

Ik ben van plan de 360 van francois te kopen. Is aan de 2 liter ook echt zo makkelijk te sleutelen? Ik heb nu een 1400, daar merk ik wel dat het makkelijk is om aan te sleutelen. Ik zat er toch een beetje mee in mijn achterhoofd omdat de 2 liter natuurlijk wel een stuk ingewikkelder is dan de 1400.

Gr Thomas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2004 19:39 #644001 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koelvloeistoftank en radiateurslang vervangen
Koop een Haynes en alles staat uitgelegd. Laat ik het zo zeggen: aan een B200 hoef je bijna niet te sleutelen, want ze zijn onverwoestbaar! De rest is vergelijkbaar met de 340.

Wil je je 340 nu al weer kwijt?

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2004 15:16 #644002 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Koelvloeistoftank en radiateurslang vervangen
Ja, ik wil toch naar de 360. Meer vermogen, en comfortabeler bij hogere snelheden. Ik zal namelijk in het vervolg meer snelweg gaan rijden.

Ik moet mijn 340 alleen nog kwijt zien te raken.

Gr Thomas

P.s. Haynes is nieuw nogal duur geloof ik, heeft een exemplaar over?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2004 16:38 #644003 door V300 register
De Haynes kost 27,50 euro. Is niet duur. Bij de Volvogarage de parkeerplaats oprijden is bij wijze van spreken duurder..

Als je lid wordt/bent kun je ook naar sleuteldagen! Ik ben er nog nooit geweest, want mijn 360 is natuurlijk perfect..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2004 22:56 #644004 door V300 register
Wat dat sleutelen betreft, het is gelukt zowaar. Tot nu toe is automonteur voor mij een een eitje. Maar ik ben bang dat ooit het tegendeel bewezen wordt.
Ik heb het ene reservoir eraf, zit er een scheur in de ruitenwisservloeistoftank. Ook meteen vervangen ( veel te duur op de sloop).
Eijsden in Limburg ja, maar hij heeft gered. ik ben trots als leek zijnde!

Dick

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2004 16:24 #644005 door V300 register
Dan woon je vlakbij.

Wat dat comfort betreft : ik vind geen enkele 360 bijzonder comfortabel op de snelweg.
Motorisch kabaal is allicht minder dan dat van een 340, maar herrie van de wind is net zo erg (komt volgens mij door die "dakgoten", de 144 en 164 van pa hebben die ook, en die maken dezelfde herrie, terwijl mijn ouwe 460 en mn 850 dat helemaal niet hebben).
Bovendien denk ik niet dat ie zuiniger is dan een 340 met een 5-bak.
Wel stukken sneller...

Hoe dan ook, suc6 en veel plezier ermee!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC