Koelvloeistof expansietakje
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-05-2006 12:01 #624659
door V300 register
Koelvloeistof expansietakje is gemaakt door V300 register
Na een rit constateerde ik, dat er koelvloeistof uit het expansietankje kwam, er hoogte van de bout in het midden van het tankje. Het bruiste er als het ware uit. Het is niet veel, maar toch verlies ik zo koelvloeistof. Ik heb het tankje vorig jaar al eens vervangen, omdat er een scheurtje in zat. Weet iemand voordit probleempje een doeltreffende oplossing. Het tankje verder ziet er nog goed uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-05-2006 23:59 #644171
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koelvloeistof expansietakje
Kontroleer je dop van het tankje. Die heeft een klepje waarmee het spul een beetje overdruk houdt. Veel voorkomend effect: het klepje lekt een beetje, de overdruk is er niet. Je zet de auto stil, de vloeistof wordt niet meer rondgepompt. De restwarmte in het blok zorgt voor een beetje verhoging van de temperatuur (=druk) voordat het afkoelen gaat beginnen, het klepje laat weer een beetje druk af, en het kookpunt wordt spontaan bereikt. Meestal onder in het blok, maar het borrelt vrolijk naar boven. Dit euvel wordt vaak verkocht als een defecte koppakking.... Kan overigens ook de oorzaak zijn, maar dan kun je echt niet veel ritten maken, dan blaast ie het spul ook onder het rijden eruit.
Succ6
Succ6
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets