Olie keerring achter stroomverdeler vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2003 01:12 #624556
door V300 register
Olie keerring achter stroomverdeler vervangen is gemaakt door V300 register
Mijn (440 sorry) lekt olie van achter de stroomverdeler. Nu wilde ik de keerring vervangen en had de verdelerkap al gedemonteerd (3 bouten) maar ik krijg de rotor er niet af! Ik neem aan dat ik om de keerring te bereiken, de rotor moet verwijderen waarna ook het kunstof plaatje verwijderd kan worden. Hoe zit de rotor vast? Zit hij gewoon vastgeklemd of is er iets wat ik over het hoofd zie? Heeft iemand ervaring met het vervangen deze keerring bij een 1,7L? Ik ga er vanuit dat het bij de 1,7L in de 300 serie hetzelfde is, of zit de verdeler daar misschien niet rechtstreeks op de nokkenas door plaatsgebrek bij de in lengte liggende motor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
03-11-2003 12:08 #640026
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Olie keerring achter stroomverdeler vervangen
Ik heb de oude er in stukken afgebroken. Hij zit in principe gewoon geklemd en je kan hem er zo aftrekken (voorzichtig wrikken met een schroevedraaier) maar dat is de theorie. In de praktijk breek je hem er voorzichtig af met die schroevedraaier. Maar de mijne lekt ook olei daar, en ik was in de veronderstelling dat het vervangen van de keerring ook het loshalen van de kop betekende. Ik heb 'm dus lekker laten zitten, mijn carterventilatie schoongemaakt en als hij erg onregelmatig begint te lopen, maak ik de verdeelkap wel weer even schoon van binnen. Tot nu toe zit het alweer 5000 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets