Klepsteelrubbers methodiek
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-08-2022 18:02 #1042225
door V300 register
Klepsteelrubbers methodiek is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik wil bij de 340 1.4 de klepsteelrubbers vervangen.
Voor zover mij bekend zijn er 3 methodieken:
1. kop verwijderen
2. kleppen (een voor een) dichtgedrukt houden met perslucht via een adapter in het bougiegat
3. kleppen een voor een dichtgedrukt houden met een eind koord dat door het bougiegat ingebracht wordt, en dan de betreffende zuiger omhoog verplaatsen.
Mijn vraag: hoe krijg je bij methode 3 een eind koord ingebracht?
Er is hier vast wel een ware techneut die dit gedaan heeft.....
Dank alvast,
rustybuster
Ik wil bij de 340 1.4 de klepsteelrubbers vervangen.
Voor zover mij bekend zijn er 3 methodieken:
1. kop verwijderen
2. kleppen (een voor een) dichtgedrukt houden met perslucht via een adapter in het bougiegat
3. kleppen een voor een dichtgedrukt houden met een eind koord dat door het bougiegat ingebracht wordt, en dan de betreffende zuiger omhoog verplaatsen.
Mijn vraag: hoe krijg je bij methode 3 een eind koord ingebracht?
Er is hier vast wel een ware techneut die dit gedaan heeft.....
Dank alvast,
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2022 14:41 #1042248
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klepsteelrubbers methodiek
Niemand???
Jullie klepsteelrubbers worden niet hard? (of brengen jullie je liefje altijd naar de garage/werkplaats als er zwaar weer in aantocht is)?
Groet van
rustybuster
Jullie klepsteelrubbers worden niet hard? (of brengen jullie je liefje altijd naar de garage/werkplaats als er zwaar weer in aantocht is)?
Groet van
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
22-08-2022 19:08 #1042249
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Klepsteelrubbers methodiek
Ik heb ze nog nooit vervangen, waarom wil je dit eigenlijk doen als ik vragen mag? En als je ze wilt vervangen moet de kop er af, veer induwen, de twee halve maantjes die eruit wippen en veer ontspannen. Klep verwijderen dan kun je erbij.
Zie ook de Haynes manual. Daar staat dat mooi in uitgelegd op blz. 41
Overgens een leuk weetje, Deze seals had je pas vanaf de B14.1
De B14.0 voor de eerste type 300 series had deze rubbers nog niet.
Zie ook de Haynes manual. Daar staat dat mooi in uitgelegd op blz. 41
Overgens een leuk weetje, Deze seals had je pas vanaf de B14.1
De B14.0 voor de eerste type 300 series had deze rubbers nog niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-08-2022 22:09 #1042250
door Anjo van den Akker
[USER="2164"]rustybuster[/USER] ik heb zelf methode 1 en 2 al vaak zat toegepast, maar je vroeg specifiek naar feedback over methode 3. methode 3 heb ik nog nooit van gehoord en het klinkt als je methode 2 reed toepast als enorm veel gedoe.
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Klepsteelrubbers methodiek
waarschijnlijk door de typische olierookpluim uit de uitlaat bij een warme start, dit is toch wel hét symptoon van gare klepsteelrubbersSteven340;n418266 schreef : waarom wil je dit eigenlijk doen als ik vragen mag? .
[USER="2164"]rustybuster[/USER] ik heb zelf methode 1 en 2 al vaak zat toegepast, maar je vroeg specifiek naar feedback over methode 3. methode 3 heb ik nog nooit van gehoord en het klinkt als je methode 2 reed toepast als enorm veel gedoe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
23-08-2022 23:46 #1042252
door Steven340
Aha, nooit op gelet eigenlijk. Zal eens bij mijn auto’s kijken.
Beantwoord door Steven340 in topic Klepsteelrubbers methodiek
AvdAkker;n418267 schreef : waarschijnlijk door de typische olierookpluim uit de uitlaat bij een warme start, dit is toch wel hét symptoon van gare klepsteelrubbers.
Aha, nooit op gelet eigenlijk. Zal eens bij mijn auto’s kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-08-2022 14:12 #1042253
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klepsteelrubbers methodiek
Even een combi-antwoord:
Anjo onderkent de reden juist:
*er is sprake van een kortdurende wittigblauwe rookplum uit de achterpijp op het moment dat ik -na een ritje met aansluitend de motor afzetten en een 20 minuten wachten- de motor start (zonder choke dus).
*er is sprake van enig olieverbruik
*de rubbers zijn 34 jaar en 170000 km. oud, dus zullen op z'n minst knuppelhard zijn.
Op autotechnieksites en in -filmpjes zie ik toch echt de 3 door mij genoemde methoden voorbij komen, waarbij het bij methode 3 gaat om nylon-koord van zo'n 1,5 meter lang.
Als voordeel van methode 3 wordt alom genoemd, dat dit ook kan wanneer je geen compressor hebt. (met de fietspomp of blazend gaat methode 2 niet lukken).
Verder is het bij methode 2 een risico dat de druk ineens wegvalt (losschietende slang b.v.), waarna de kleppen van de in behandeling zijnde cylinder meteen weg zullen zakken
Het is trouwens met 'luchtdruk' (2) of 'koord' (3), dus niet in combinatie.
rustybuster
Anjo onderkent de reden juist:
*er is sprake van een kortdurende wittigblauwe rookplum uit de achterpijp op het moment dat ik -na een ritje met aansluitend de motor afzetten en een 20 minuten wachten- de motor start (zonder choke dus).
*er is sprake van enig olieverbruik
*de rubbers zijn 34 jaar en 170000 km. oud, dus zullen op z'n minst knuppelhard zijn.
Op autotechnieksites en in -filmpjes zie ik toch echt de 3 door mij genoemde methoden voorbij komen, waarbij het bij methode 3 gaat om nylon-koord van zo'n 1,5 meter lang.
Als voordeel van methode 3 wordt alom genoemd, dat dit ook kan wanneer je geen compressor hebt. (met de fietspomp of blazend gaat methode 2 niet lukken).
Verder is het bij methode 2 een risico dat de druk ineens wegvalt (losschietende slang b.v.), waarna de kleppen van de in behandeling zijnde cylinder meteen weg zullen zakken
Het is trouwens met 'luchtdruk' (2) of 'koord' (3), dus niet in combinatie.
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets