Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eerst even wat informatie: hoeveel toeren is "teveel"?
Ik weet niet veel van de variomatic, maar voor zover ik weet is deze (deels) vacuumgestuurd. Ik denk niet dat dit aan de pomp ligt, maar wellicht dat de oude juist relatief weinig toeren maakte, waar je vervolgens aan gewend bent geraakt, en nu het is zoals het hoort, het juist teveel lijkt.
Helaas heb ik mijn Haynes boek niet bij de hand, anders had ik wel even gekeken welke onderdelen hier 'n rol in spelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Wellicht dat je, mogelijk per ongeluk, ergens een vacuumlek hebt gecreeert, waardoor het opschakelvacuum dus achterblijft?
Zo is het mij al tweemaal gelukt om tegen het plastic Tstuk van de carterontluchting te tikken en er feitelijk een I stuk met een zijuitgang van te maken.
Maar ook andere slangen zijn mogelijk verdraaid of verschoven of losgeschoten? Of de elctrische aansluitingen naar de EMVK?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
BartJu;n417890 schreef : rl]
Wellicht dat je, mogelijk per ongeluk, ergens een vacuumlek hebt gecreeert, ..
Zo is het mij al tweemaal gelukt om tegen het plastic Tstuk van de carterontluchting te tikken en er feitelijk een I stuk met een zijuitgang van te maken.
Maar ook andere slangen zijn mogelijk verdraaid of verschoven of losgeschoten? Of de elctrische aansluitingen naar de EMVK?
Heb je het hier over het T-stuk bovenop het kleppendeksel?
Ik vind het raar hoe je daar een vacuumlek kunt veroorzqaken. (door iets af te breken).
Bij mijn vario gaat een pijpje van de T door het kleppendeksel, een gaat via een kort stukje slang door onderschaal van het luchtfilterhuis, en eindgt aan de gefilterde kant van de luchtfilterpatroon, dus quasi in de buitenlucht.
Waar het derde pijpje van de T heen gaat staat me niet voor ogen, maar het eindigt vast niet aan de achterzijde van de gasklep (waar het vacuum getrokken wordt en een vacuumlek dus een rol zou spelen.
Hopelijk heeft iemand hier een visie op.
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.