Benzineleiding....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2021 09:13 #1041581 door V300 register
Benzineleiding.... is gemaakt door V300 register
Weer een keer stil gestaan. Gekke werk. Midden op een zeer druk kruispunt en dat ding is niet vooruit te duwen en niemand helpt. Maar goed...

Mijn benzinetank trekt geen benzine meer als die halfvol zit. De oorzaak is nu opgelost. Het bleek de synflex aanvoerleiding te zijn... Ben er gisteren 2,5 uur mee bezig geweest. Tank eronder uit, synflex leiding vervangen. 2 liter benzine in de tank gedaan. (Is dus echt bijna niks) en bam, benzinefilter helemaal vol (Terwijl hij eerst met halve tank zelfs maar half vol wilde) kortom probleem opgelost. Het gekke is dat er in de leiding op het oog geen enkele lekkage of troep zat in de oude. Vraag niet hoe het kan.... Ik had alles al vervangen. Rubberen leidingen ook in de auto. Alles behalve die leiding.

Maar.... Ik had dus die synflex leiding een halfjaar geleden bij Danny gehaald, en die was NOS. Op zo,n rol zit die dan. Origineel. Echter hij is zo hard als het maar zijn kan. Zo hard dat de tonnetjes er niet eens in kunnen en dat hij amper te buigen is. Ook zitten er kleine haarscheurtjes van het buigen in (die overigens niet voelbaar aan de buitenkant zijn)

Is dat allemaal niet gevaarlijk? Die leiding is uitgedroogd omdat hij nooit gebruikt is. Maar ja wat moet ik anders. Kan er ook een koperen remleiding in doen, geen enkel probleem. Maar ik hoorde van iemand anders die dat ook gedaan had als je daar e10 in doet, je om de 3 a 5 jaar dan de leiding kunt vervangen omdat koper daar niet tegen kan. (Of je tankt gewoon V-Power)

Of gewoon dat ding laten zitten? Het werkt tenslotte...

Ja of ik zet er gewoon koper in, heeft niemand maar kan gewoon. Heb je gelijk een goede reden om nooit e10 te tanken.

Die variokap houd trouwens best veel lawaai tegen. Heb 1 minuut zonder gereden en dat geeft echt meer herrie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2021 08:43 #1041586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Benzineleiding....
Misschien eens langs een automaterialenzaak gaan en vragen of ze brandstofleiding kunnen leveren?
Als die niks hebben is een bedrijf wat landbouwmachines onderhoudt ook nog een idee. Vaak worden daar nog steeds spullen gebruikt die op oude auto's zitten.
Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat er nergens meer iets van brandstofleiding te krijgen is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2021 18:31 #1041607 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Benzineleiding....
Ik vroeg me wel bepaalde effecten af. Een verstopte toevoerleiding is nog niet eens zo heel erg, alleen irritant.

Een verstopte retour wat doet dat? Schiet dan de slang eraf? Of stroom de carburateur dan vol met benzine? Klinkt in elk geval veel gevaarlijker.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC