Bevestigingspunten uitlaat en achteruitrijlampen 340 1.4 Winner 1983

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2021 14:50 #1041567 door V300 register
Goed nieuws: vandaag weer de nieuwe TÜV gekregen voor onze 340 Winner, dus kunnen we weer 2 jaar rijden.
De enige puntjes die die keurmeester vond, waren de ontbrekende achteruitrijlampen en de ophanging van de uitlaat...
Verder was hij vol lof over de staat van de auto.

Qua lampjes: er zit helemaal geen fitting voor de achteruitrijlampen in de beide achterlicht-units... is dat normaal ?

Qua ophanging van de uitlaat: bij mij zit er alleen bijna op het eind een beugel onder de auto, waar de einddemper mee vasthangt d.m.v. een "8-vormig" rubber. Verder heeft de uitlaat nog twee "uitsteeksels" halverwege het uitlaat-traject, maar onder de auto zie ik niets waar je een rubber in zou kunnen haken... Dat betekent, dat de uitlaat eigenlijk alleen bij het uitlaatspruitstuk en de einddemper vastzit. Dat moet toch anders ? Heeft iemand toevallig een foto van de ophangpunten onder de auto ?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2021 19:15 #1041570 door Steven340
De Winner uitvoering heeft oorspronkelijk ook geen achteruitrij lampen.

Wat de uitlaat betreft heb je dan ook al geen originele middendemper meer. De oudere types hebben deze haakjes niet.
Deze kon je echter wel (origineel) los krijgen en vast schroeven onder de auto.
Later waren ze permanent vastgelast.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
01-09-2021 08:57 #1041571 door BartJu

Steven340;n417587 schreef : De Winner uitvoering heeft oorspronkelijk ook geen achteruitrij lampen.

Cool, tegenwoordig moet zelfs je fietsdrager achetruitrijlampen hebben.
En aanhangers ook, terwijl de meeste mensen daarmee helemaal nooit achteruit kunnen of willen rijden... :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2021 07:59 #1041574 door V300 register

Steven340;n417587 schreef : De Winner uitvoering heeft oorspronkelijk ook geen achteruitrij lampen.

Wat de uitlaat betreft heb je dan ook al geen originele middendemper meer. De oudere types hebben deze haakjes niet.
Deze kon je echter wel (origineel) los krijgen en vast schroeven onder de auto.
Later waren ze permanent vastgelast.

Bedankt voor je antwoord.

Ja, dat klopt, ik heb de uitlaat van voor tot achter vernieuwd, waarbij alleen het voorste stuk origineel is.
Heeft iemand toevallig foto's van waar het middenstuk van de uitlaat aan de onderkant van de auto hangt?
Ik heb dus wel de "haken" aan de uitlaat, maar zie nergens iets onder de auto waar ik een rubber aan zou kunnen hangen...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC