voorwarmplaat 32DIR109 carb

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2021 09:22 #1041499 door V300 register
voorwarmplaat 32DIR109 carb is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik heb een vraag over deze verwarmplaat:
Als ik die op plaatjes bekijk (de echte zit in mijn auto die rijdbaar moet blijven) zie ik dat die plaat erg 'geprofileerd' is met schotjes en wanden op de vlakke bovenkant en onderkant.
Aan een van de korte zijkanten is een aan- en afvoer van de koelwaterkringloop.

Mijn vraag: zijn die water in- en uitgang met elkaar verbonden door (als ik het 'vlees' van die plaat bekijk) erg dunne kanaaltjes die in de metaalmassa verlopen (iets wat ik me niet goed kan voorstellen), OF is de in-/uitgang voor het koelwater gewoon een recht pijpje (zonder dat et water door de plaat circuleert) en wordt de voorwarmwerking bereikt doordat de plaat verwarmd wordt doordat er warmtegeleiding in het metaal optreedt?

De plaat doorzagen zou het antwoord kunnen leveren, maar dat wil ik om begrijpelijke redenen niet doen...

Dank,
rustybuster

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2021 09:53 #1041500 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic voorwarmplaat 32DIR109 carb
Is een rechte pijp, maar het aluminium geleid de warmte super goed, de hele plaat wordt warm. Heb hem er al eens los naast gehangen aan de slangen om te voelen, aangezien ik die niet meer gebruik.

dat labyrint / profiel is bedoeld om de druk op de pakking te verhogen dat het goed afdicht....

in mijn ogen is dat ding overbodig, aangezien de uitlaat onder het spruitstuk zit en de warmte prima naar boven geleid wordt. Zeker omdat de inlaat vast gebout zit op de uitlaat.
en er in het uitlaatspruitstuk een soort verwarmingskamer zit die ook bedoeld is om het inlaat traject voor te verwarmen. Kun je goed zien als je de inlaat los schroeft.

Echter als je de carburateur rechtstreeks op de inlaat schroeft gaat je benzine koken (al ervaring mee) daarom is een goede (enkele) isolatieflens in mijn optiek beter.

Als je een Renault Apine crossflow kop hebt, heb je geen voorverwarming van de uitlaat, en is deze zeker wel nodig voor een goede verdamping van de benzine. (Even een voorbeeld)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD