Hele, hele, hele oude benzine

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2021 10:36 #1041029 door V300 register
Hele, hele, hele oude benzine is gemaakt door V300 register
Ben het autootje beetje aan het klaarmaken. Stond 9 jaar stil. Heb er toen in de tank killer (tegen bacterie groei) en 98 dus zonder ethanol in gegooid. Nu vertrouwde ik deze benzine niet helemaal (goh wat vreemd...) dus heb geprobeerd deze eruit te halen. Heb er nu 25 liter uit gehaald. Had de tank helemaal vol gegooid. Dat zou dus beteken dat er nog 15 liter benzine inzit. In de benzine die ik eruit heb gehaald zaten zwarte vlokken. Vooral de eerste 15 liter, de tweede 10 liter zat niks. Ik heb deze benzine gefilterd en in een oude grasmaaier gegooid en die startte er meteen op. Viel ook niet uit na 15 minuten. Ik heb er eigenlijk niet zo gek veel aangemerkt alleen dat hij af en toe wat meer leek in te houden.

Kortom die Volvo zal waarschijnlijk vrolijk weg rijden op deze 15 liter. Was ik niet voorplan hoor. Ik kan nu twee dingen doen, of ik gooi er 25 liter verse benzine bij, of ik ga proberen er nog meer benzine uit te krijgen. Stel dat dit laatste mij lukt, hoeveel rest benzine kan ik ongeveer nog laten zitten? Ik denk namelijk dat 15 liter nog te veel is. Iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2021 10:51 #1041030 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Hele, hele, hele oude benzine
Ik denk als je er wat verse benzine [doe dan wel 98 RON] erbij doet dat er geen problemen zich zullen voordoen, het is misschien wel verstandig om een benzinefilter in de slang voor de carburateur, of nog beter in de aanzuigslang van de pomp te zetten als die er nog niet zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2021 10:55 #1041031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hele, hele, hele oude benzine
Er zit een filter tussen de aanzuigslang tussen de carburateur en de benzinepomp. (dus niet voor de benzinepomp). Kan ik nog een filter plaatsen? Bijvoorbeeld boven op de tank bij de aanvoerleiding? Of is dit een domme plaats? Kan ik hem beter voor de benzinepomp plaatsen, dus voor in de motorkap? Ja er zit natuurlijk dat kei vanger filter om de vlotter maar die is niet zo nauwkeurig.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2021 12:18 #1041032 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Hele, hele, hele oude benzine
Dat ligt geheel aan jou, het enigste extra voordeel die je hebt als de filter in de aanzuiglijn zit van de pomp is dat het benzine dat terug naar de tank gaat gefilterd is

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC