Stationair sproeier (fuel cut off)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2020 20:50 #635408
door V300 register
Stationair sproeier (fuel cut off) is gemaakt door V300 register
Goedenavond!
Ik heb na lange tijd zoeken eindelijk gevonden waarom mijn motor 14.4e met 32DIR109 carb zo slecht loopt. Dacht eerst aan vacuum problemen, maar na verder zoeken bleek de schakeling in de stationair sproeier stuk te zijn.
Nu heb ik een nieuwe gekocht alleen werkt deze niet zoals gehoopt.
De nieuwe sproeier tikt wel netjes zodra ik mijn contact aanzet. Maar de motor loopt er niet lekker op. Ik heb ook nog een tijdelijke stationair sproeier en hier loopt de motor wel weer perfect op.
Nu is eigenlijk mijn vraag, zit er misschien verschil in stationair sproeiers? Er stond namelijk wel bij dat hij voor de 32DIR109 geschikt was.
Zie op het uiteinde op de nieuwe heel klein 60 staan. Op de oude staat 50F33. Ik weet niet of dit betekend dat het om een andere gaat? Weet iemand hier iets van? Verder lijkt hij aan de buitenkant precies het zelfde.
Bedankt
Ik heb na lange tijd zoeken eindelijk gevonden waarom mijn motor 14.4e met 32DIR109 carb zo slecht loopt. Dacht eerst aan vacuum problemen, maar na verder zoeken bleek de schakeling in de stationair sproeier stuk te zijn.
Nu heb ik een nieuwe gekocht alleen werkt deze niet zoals gehoopt.
De nieuwe sproeier tikt wel netjes zodra ik mijn contact aanzet. Maar de motor loopt er niet lekker op. Ik heb ook nog een tijdelijke stationair sproeier en hier loopt de motor wel weer perfect op.
Nu is eigenlijk mijn vraag, zit er misschien verschil in stationair sproeiers? Er stond namelijk wel bij dat hij voor de 32DIR109 geschikt was.
Zie op het uiteinde op de nieuwe heel klein 60 staan. Op de oude staat 50F33. Ik weet niet of dit betekend dat het om een andere gaat? Weet iemand hier iets van? Verder lijkt hij aan de buitenkant precies het zelfde.
Bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2020 08:16 #987949
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair sproeier (fuel cut off)
Ik heb ook eens gemerkt dat er verschil in zit. Volgens mij zit het verschil 'm in de lengte. Heb toen het één en ander aan solenoids en sproeiers uitgewisseld en kreeg 'm toen pas fatsoenlijk lopend.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-08-2020 09:30 #987986
door V300 register
Ben je er inmiddels achter waardoor het precies werd veroorzaakt en heb je het kunnen oplossen? Ik heb sinds vorige week precies hetzelfde met mijn volvo, zelfde blok en zelfde carburateur...

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2020 17:57 #988021
door V300 register
Sorry voor de late reactie had niet gezien dat er een reactie op was.
Nee helaas nog steeds geen geluk hiermee. Heb hem er 2 bij 2 verschillende bedrijven gekocht beide waren dit 60's. Nergens tot nu toe een 50 te vinden. Heel vervelend.
Op een 60 draait de motor echt niet.
Nee helaas nog steeds geen geluk hiermee. Heb hem er 2 bij 2 verschillende bedrijven gekocht beide waren dit 60's. Nergens tot nu toe een 50 te vinden. Heel vervelend.
Op een 60 draait de motor echt niet.
Moderators: Mark Smeets