Duccelier stroomverdeler B14.1E
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-07-2019 20:22 #635181
door Steven340
Duccelier stroomverdeler B14.1E is gemaakt door Steven340
Nu heb ik ook mijn ducellier stroomverdeler uit elkaar gehaald om schoon te maken, nou viel mij op dat er twee verschillende soorten veertjes aan de centrifugaal gewichten zitten die deze weer moeten terugtrekken.
Nou heeft Louis hetzelfde gedaan bij zijn 343.
Op zijn foto viel me dit ook op:
Echter is bij de mijne de wat dunnere veer gebroken.
Mijn algemene vraag; kan ik gewoon 2 gelijke veertjes aan die gewichten hangen? Of zal de vervroeging dan erg afwijken......
De grote veer lijkt ook helemaal niets te doen. Zit teveel speling op het punt waar hij aanhangt dat hij de veer nooit strak trekt.
Nou heeft Louis hetzelfde gedaan bij zijn 343.
Op zijn foto viel me dit ook op:
Echter is bij de mijne de wat dunnere veer gebroken.
Mijn algemene vraag; kan ik gewoon 2 gelijke veertjes aan die gewichten hangen? Of zal de vervroeging dan erg afwijken......
De grote veer lijkt ook helemaal niets te doen. Zit teveel speling op het punt waar hij aanhangt dat hij de veer nooit strak trekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
16-07-2019 21:13 #982596
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Duccelier stroomverdeler B14.1E
Misschien ten overvloedde, maar ehh heb je de technische documentatie op onze website daar al op nagekeken?
Het onderdelen boek kan daar wellicht ook uitsluitsel over geven.
Ja of, of iemand heeft die parate kennis
Het onderdelen boek kan daar wellicht ook uitsluitsel over geven.
Ja of, of iemand heeft die parate kennis
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-07-2019 21:21 #982597
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Duccelier stroomverdeler B14.1E
Toevallig al in gezocht veel dingen over de motor in het algemeen, carburateur, koelsysteem etc... maar niet over de stroomverdeler specefiek.
Vraagbaak gaat ook niet verder dan alleen het eruit nemen van de verdeler.
De gewichten lijken mij gelijk, vind het daarom appart dat het twee verschillende veren zijn.
Officieel worden het de centrifugaalregulateurveren genoemd, aldus de vraagbaak, wordt verder niets over beschreven.
Vraagbaak gaat ook niet verder dan alleen het eruit nemen van de verdeler.
De gewichten lijken mij gelijk, vind het daarom appart dat het twee verschillende veren zijn.
Officieel worden het de centrifugaalregulateurveren genoemd, aldus de vraagbaak, wordt verder niets over beschreven.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
16-07-2019 22:14 #982600
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Duccelier stroomverdeler B14.1E
Duidelijk verhaal, ff wachten op een contact puntjes 'insider'.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2019 22:30 #982602
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duccelier stroomverdeler B14.1E
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-07-2019 08:12 #982605
door V300 register
Ik heb hier een ‘renix-only’ klaagbaak dus ik kan het je niet vertellen, maar er zou een maximum vervroeging moeten zijn voor de verdeler omdat bij overschrijding daarvan de veertjes te lam zijn en dus vervangen moeten worden.
Geen idee of er nog veertjes voor die dingen te krijgen zijn, maar ook als je clandestien gaat vervangen, dan even met de stroboscoop aan de gang.
Geen idee of er nog veertjes voor die dingen te krijgen zijn, maar ook als je clandestien gaat vervangen, dan even met de stroboscoop aan de gang.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-07-2019 20:56 #982618
door V300 register
Met die veertjes bepaal je de ontstekingscurve. Toen ik nog een Amerikaan had heb ik de verdeler ooit vervangen, daar zaten verschillende veertjes bij zodat je de curve naar wens aan kon passen. Leuk om mee te experimenteren, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dat best wel precies komt. Heb je niet de precies de goede combinatie van veertjes dan loopt hij onderin beroerd, of je hebt weinig vermogen in de hogere toeren. Onderin de toeren is dat nog wel te compenseren door de ontsteking later of vroeger te draaien, maar dan trekt hij niet mooi door in de hogere toeren.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-07-2019 05:56 #982619
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Duccelier stroomverdeler B14.1E
Ok, dan toch maar de hele verdeler vervangen.
Kwam er toevallig gisteren nog eentje tegen bij het uitzoeken van een doos onderdelen.
Kwam er toevallig gisteren nog eentje tegen bij het uitzoeken van een doos onderdelen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-07-2019 10:48 #982624
door V300 register
het oude onderdelenboek vermeldt slechts ''set tension springs'' en er zijn 2 verschillende setnummers opgegeven voor 14.1 en 14.2. Dus daar kom je helaas ook niet verder mee, dan kunnen de twee veertjes nog altijd onderling verschillen.
technisch zou dat betekenen dat er TWEE knikpunten in de vervroegingscurve zouden moeten zitten. eerst werkt alleen het slappe veertje, dat wordt overwonnen, en dan is de speling op het stugge veertje weg en komt die meedoen.
leuk om eens in wat ouwe verdelers te loeren of ze altijd verschillend zijn.
technisch zou dat betekenen dat er TWEE knikpunten in de vervroegingscurve zouden moeten zitten. eerst werkt alleen het slappe veertje, dat wordt overwonnen, en dan is de speling op het stugge veertje weg en komt die meedoen.
leuk om eens in wat ouwe verdelers te loeren of ze altijd verschillend zijn.
Moderators: Mark Smeets