Stationair lopen motor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2019 20:49 #635116 door V300 register
Stationair lopen motor. is gemaakt door V300 register
Na het knutselen aan de EMVK (is uit elkaar geweest) van mijn 1,4 motor (340, 1984) kan ik de motor starten met de choke uit maar zodra in de choke indruk stop de motor. Gezien de voorgeschiedenis denk ik dat het met het vacuum-systeem te maken heeft.

Alle vacuum-slangen en aansluitingen zijn gecontroleerd en kan geen afwijking vinden.

Graag suggesties hoe ik dit verder kan aanpakken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2019 22:39 #981538 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Stationair lopen motor.
lekkage aan de carburateur voet en/of misschien aan de inlaatspruitstuk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2019 22:59 #981539 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair lopen motor.
Co-schroef bijstellen. Waarschijnlijk is er via de emvk een klein vacuümlek geweest en is dit gecorrigeerd door de co-schroef te verdraaien. Draai de co-schroef eens helemaal in en dan 2,5 slagen uit. Dit is ongeveer de basisstand. Probeer nu eens of de motor stationair blijft lopen.

Je kunt ook nog de stationairschroef wat verdraaien om de motor wat harder te laten lopen. In principe moet de motor bij het inschakelen van de bergrem niet merkbaar harder of zachter gaan lopen. Als dit wel zo is dan de co-schroef nog wat in- of uitdraaien. Als er geen merkbaar verschil meer is dan de stationairschroef zo stellen dat het stationair toerental zo rond de 750-800 toeren ligt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2019 05:31 #981544 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair lopen motor.
En wat ook een handige check is, is de stationairsproeier aangesloten en hoor je hem klikken wanneer je het stekkertje eraf trekt?
Sleutel op contact, motor niet laten draaien, stekkertje eraf en je hoort een duidelijke klik

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC