Motor slaat af onder de 1000 RPM
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 21:01 #635023
door Erick Janssen (GAST)
Motor slaat af onder de 1000 RPM is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik heb al een paar weken problemen met het stationair lopen van de motor [brandstof is LPG]. Het begon met naarmate ik reed en de motor warmer werd dat als ik stil stond het toerental zakte van ± 1000 rpm naar ± 750 rpm en bij de volgende stop naar ± 500 rpm waarbij de motor niet lekker liep door de chook uit te trekken kon ik de motor aan de praat houden maar die foefje ging op het laatst ook niet meer op. kwam het toerental onder de ± 1000 rpm sloeg de motor af en was heel moeilijk te starten.
Als tussen oplossing heb ik de stationair stelschroef wat in gedraaid zodat de motor stationair nu ± 1500 rpm maakt waardoor de motor blijft lopen.
Ik zit me suf te piekeren wat het kan zijn er is al een gereviseerde verdamper geplaatst maar het euvel was even weg om weer terug te komen.
Als tussen oplossing heb ik de stationair stelschroef wat in gedraaid zodat de motor stationair nu ± 1500 rpm maakt waardoor de motor blijft lopen.
Ik zit me suf te piekeren wat het kan zijn er is al een gereviseerde verdamper geplaatst maar het euvel was even weg om weer terug te komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 23:50 #980067
door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic Motor slaat af onder de 1000 RPM
Precies hetzelfde probleem. Net nieuwe verdamper verplaats. B19E Alleen als hij koud is warm loopt hij goed stationair. Start ook echt slecht. Slaat bijna niet aan met zonder iets gas te geven. Ik had ook een andere luchtmassa meter geplaatst verdenk deze ook nog steeds maar die staat als het goed is los van het lopen op LPG. Als ik koud het gas iets induw naar 1500 rpm. Loopt de motor wel goed. Met de ouder verdamper was dit standaard (zonder gas geven) zijn toeren tal.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2018 12:12 #980068
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor slaat af onder de 1000 RPM
Ik meen dat er een dunne vacuümslang naar de verdamper gaat. Zit die er nog en is niet poreus? Ik kan mij zo voorstellen dat als die slang slechter wordt er meer valse lucht bij de verdamper komt. Dat is vaak het beste merkbaar als de afstelling het meest ‘kritisch’ is, dus het meest gevoelig voor kleine storingen. Dat is stationair al snel.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2018 16:01 #980069
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Motor slaat af onder de 1000 RPM
Dat klopt, ik heb er naar gekeken en aan getrokken het leek goed.
Ik zal het nog eens eraf halen en beter bekijken
Ik zal het nog eens eraf halen en beter bekijken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-11-2018 08:58 #980072
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor slaat af onder de 1000 RPM
als die slang (bijna) vol zit met prut ook
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2018 10:13 #980074
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Motor slaat af onder de 1000 RPM
Ik kon door de slang naar de carb goed blazen, ik denk niet dat die dan verstopt is.
Of er zou iets in de aansluiting van de verdamper moeten zitten maar bij twee verdampers de zelfde euvel lijkt mij onwaarschijnlijk.
Of er zou iets in de aansluiting van de verdamper moeten zitten maar bij twee verdampers de zelfde euvel lijkt mij onwaarschijnlijk.
Moderators: Mark Smeets