340 Weber perikelen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2018 14:25 #634962
door V300 register
340 Weber perikelen is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik ben bezig met de carburateur van de 340 vario 1988, het is de weber 32dir105
Uit de how-to ontneem ik dat er twee emulsiebuisje onder twee 'schroefjes' zitten (bij afgenomen vlotterkamerdeksel), in de howto: "luchtcorrectie sproeiers'.
Wat doe ik wanneer de emulsiebuisjes ern niet zo uitvallen en ook niet door hameren op de 'bodem' van de carburateur loskomen?
M.a.w. zijn er andere methoden om die buisjes eruit te halen? (er een parker indraaien en daar dan aan trekken zal wel niet de bedoeling zijn: ik wil de buisje hergebruiken).
Andere vraag:
in de bijgevoegde foto (uit de howto) zie je in het groene rondje een schroef.
Wat doet deze?
Moet ie helemaal ingedraaid zijn (tot aan de aanslag) of is het een stelschoef zoals b.v. de schoef voor CO?
Als ik de schroef helemaal uitdraai en uitneem lijkt die op de 'tweede trap sproeier schroef' (ook in de howto), maar bij mij zit aan het uiteinde (dus het diepst naar inschroeven) een zwart rubber(?) puntje, dus het is net niet helemaal de afgebeelde.
Het puntje veert een beetje. Moet het iets afdichten?
Nog een andere vraag:
Van de voetbouten komen twee tapeinden los uit het spruitstuk.
Na helemaal uitnemen en staalborstelen ziet het schroefdraad zowel boven (waar de moer zit) als onder (kort stukje) waar het tapeinde in het spruitstuik geschroefd is er goed en onbeschadigd uit.
Komt het loskomen dan doordat het draad in het spruitstuk kapot is?
Kan ik de boel vastzetten met een draadborgmiddel, en zo ja, welke Loctite is hier geschikt voor (ik neem aan dat het op die plek nogal warm/heet wordt, maar ik kan me vergissen).
Dank voor antwoorden die me verder helpen.
rustybuster
Ik ben bezig met de carburateur van de 340 vario 1988, het is de weber 32dir105
Uit de how-to ontneem ik dat er twee emulsiebuisje onder twee 'schroefjes' zitten (bij afgenomen vlotterkamerdeksel), in de howto: "luchtcorrectie sproeiers'.
Wat doe ik wanneer de emulsiebuisjes ern niet zo uitvallen en ook niet door hameren op de 'bodem' van de carburateur loskomen?
M.a.w. zijn er andere methoden om die buisjes eruit te halen? (er een parker indraaien en daar dan aan trekken zal wel niet de bedoeling zijn: ik wil de buisje hergebruiken).
Andere vraag:
in de bijgevoegde foto (uit de howto) zie je in het groene rondje een schroef.
Wat doet deze?
Moet ie helemaal ingedraaid zijn (tot aan de aanslag) of is het een stelschoef zoals b.v. de schoef voor CO?
Als ik de schroef helemaal uitdraai en uitneem lijkt die op de 'tweede trap sproeier schroef' (ook in de howto), maar bij mij zit aan het uiteinde (dus het diepst naar inschroeven) een zwart rubber(?) puntje, dus het is net niet helemaal de afgebeelde.
Het puntje veert een beetje. Moet het iets afdichten?
Nog een andere vraag:
Van de voetbouten komen twee tapeinden los uit het spruitstuk.
Na helemaal uitnemen en staalborstelen ziet het schroefdraad zowel boven (waar de moer zit) als onder (kort stukje) waar het tapeinde in het spruitstuik geschroefd is er goed en onbeschadigd uit.
Komt het loskomen dan doordat het draad in het spruitstuk kapot is?
Kan ik de boel vastzetten met een draadborgmiddel, en zo ja, welke Loctite is hier geschikt voor (ik neem aan dat het op die plek nogal warm/heet wordt, maar ik kan me vergissen).
Dank voor antwoorden die me verder helpen.
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets