B14.0E vervangen

  • Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 12:35 #634867 door Tim Schoutrop
B14.0E vervangen is gemaakt door Tim Schoutrop
De B14.0E in mijn 343 is niet helemaal fris meer :cry3:

[img
IMG_8194 by Tim Schoutrop , on Flickr

[img
IMG_8193 by Tim Schoutrop , on Flickr

[img
IMG_8192 by Tim Schoutrop , on Flickr

[img
IMG_8191 by Tim Schoutrop , on Flickr

[img
IMG_8190 by Tim Schoutrop , on Flickr

Ik denk dat een andere B14.3/4 het beste idee is. Als iemand nog een motor heeft dan hoor ik dat graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2018 16:31 #975264 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.0E vervangen
nieuwe cilinders en zuigers geen beter idee ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 17:26 #975265 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic B14.0E vervangen
Die bussen kun je er makkelijk uithalen, de o-ringen zijn o.a. bij dafhobby te krijgen.
Een originele motor in een originele auto heeft altijd meerwaarde.
Bussen laten honen en overmaatse zuigers erin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2018 18:15 #975266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.0E vervangen
Steven heeft gelijk ! Een oud vervangingsblok heeft ook zijn kuren, dan blijf je bezig.Klusje is goed te doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 19:49 #975270 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic B14.0E vervangen
En als je dan toch de boel uit elkaar hebt liggen adviseer ik je andere zuigerstangen te gebruiken van een B14.1 of nieuwer.
De B14.0 zuigerstangen zijn van een brosser metaalsoort en kunnen door metaalmoeheid uiteindelijk door het blok zich een weg naar buiten banen.

Al meerdere keren gezien. O.a. bij de groene '76 343 van Freerk (die ook in het autoweek classic blad heeft gestaan)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 21:54 #975273 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic B14.0E vervangen
Ik zal eens kijken of ik wat spullen kan vinden. Wel de vraag of alleen de koppakking lek was of dat een van de o-ringen van de cilinderbussen ook slecht/lek was. Ik denk alle 4 vervangen, is toch ook al 41 jaar oud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2018 11:34 #975286 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic B14.0E vervangen
Weet je zeker dat dat past Steven? de krukas van een .0 heeft sowieso grotere hoofdlagers, zou goed kunnen dat de maatvoering op de drijfstangen ook afwijkt tov nieuwer spul

Het is natuurlijk wel zo dat een originele motor een meerwaarde heeft (bij verkoop;)) maar laten we eerlijk zijn, een ander motortje erin fietsen is ook maar een middagje werk; dan kun je wel weer rijden..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2018 07:56 #975299 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic B14.0E vervangen
Volgens mij allemaal dezelfde maat, heb bij dafhobby toen nieuwe lagerschalen besteld, dat was voor alle B14's en B13's.
Maar ben nog niet verder gegaan met m'n eigen B14.0 dus helemaal 100% kan ik het nog niet zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD