vlotterkamerontluchting

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2017 22:01 #634582 door V300 register
vlotterkamerontluchting is gemaakt door V300 register
motor liep niet helemaal lekker ,bij controle bleek bediening van het ontluchtingsklepje vast te zitten.Wat is daar gevolg van ? kun je dat merken in het rijden? Heb het draaipunt inmiddels gesmeerd en weer gangbaar gemaakt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2017 13:45 #972332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vlotterkamerontluchting
Ik heb me het nut van dat klepje ook al liggen afvragen. 'k Heb hier al gelezen dat het een systeem zou zijn om bij een verstopte luchtfilter geen superrijk mengsel te creeeren, de vlotterkammer staat dan immers onder dezelfde onderdruk als de inlaat van de carburateur.
Het lijkt mij wel straf dat ze met zo'n systeem zouden proberen compenseren voor slecht onderhoud.. Zou het niet eerder een emissie gerelateerd systeem zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2017 21:33 #972341 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic vlotterkamerontluchting
Ontluchtingsklepje? :wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2017 21:51 #972342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vlotterkamerontluchting
heb wel een verklaring gevonden zou niet mooi lopen bij warme motor kunnen verklaren
At idle, ambient pressure is maintained in the float chamber through vent valve (27)
and vent (28). As the throttle is opened the vent valve closes. Venting of the float
chamber at idle prevents fumes being drawn into the venturi and affecting the idle
mixture

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2017 12:58 #972352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vlotterkamerontluchting
Zat het klepje vast in de bovenste positie dan? Bij mij kwam het niet goed omhoog als ik gas gaf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2017 21:58 #972419 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vlotterkamerontluchting
ben er niet meer zeker van in welke positie hij vast zat.
Wat ik me nu wel af vraag is ; als klep open blijft staan is de druk op de benzine in vlotterkamer relatief hoog zou dat dan hoger verbruik geven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2017 23:02 #972421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vlotterkamerontluchting
Ik weet niet hoe hoog het vacuum achter de luchtfilter en tussen de venturi is, maar ik denk redelijk klein. Als de luchtfilter niet verstopt is en de motor geen enorme hoeveelheden lucht slikt, zal dat denk ik dicht bij atmosfeerdruk zitten en dus weinig effect hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2017 13:43 #972424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vlotterkamerontluchting

cryowim;247092 schreef : ben er niet meer zeker van in welke positie hij vast zat.
Wat ik me nu wel af vraag is ; als klep open blijft staan is de druk op de benzine in vlotterkamer relatief hoog zou dat dan hoger verbruik geven?


zeker. normaliter moet de lucht boven de brandstof bij gas geven op dezelfde druk staan als de inlaatlucht na het luchtfilter. De vlotterkamerontluchting moet dus afsluiten zodra je iets gas geeft. Als dat niet gebeurt is de invloed van een vervuild luchtfilter op het verbruik vele malen hoger dan wanneer het goed werkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2017 18:22 #972622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vlotterkamerontluchting
@ wouter zelf bij vrij schoon luchtfilter behoorlijk verschil in gebruik: van 1 op 12 naar 1 op 13,5 ! zo zie je maar alles controleren!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD