Katalysator 340
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn katalysator werkte bij de laatste APK nog prima, maar nu (zo'n 9 maanden later) ben ik erachter gekomen dat hij door begint te rotten. Online kan ik wel gebruikte katalysators vinden, op zich een prima lapmiddel, maar gezien het aantal kilometers dat ik rij, gaat mijn voorkeur uit naar een nieuwe, die ik tot nu toe niet heb kunnen vinden.
Iemand een suggestie waar ik nog zou kunnen zoeken?
Alvast dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als de rest van je uitlaat nog goed is, zou je ook een nieuwe huls om de kat kunnen lassen. En het ding even leegpoken natuurlijk

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
hwe1993;246640 schreef : Ik ben met K9 op het kentekenbewijs verplicht een werkende kat te hebben bij de APK...
Dat is een misvatting die door veel mensen gemaakt wordt. Je hoeft geen katalysator te hebben onder een auto van voor 1993. Je moet wel voldoen aan de uitstootnorm. Deze is een paar jaar terug geloof ik aangepast om het keuren van oude auto's te vergemakkelijken.
Zo uit het hoofd moet het co-percentage bij auto's tot en met bouwjaar 1986 onder de 4,5% zitten, en tussen 1986 en 1993 onder de 3,5%. (auto's met injectiesysteem geloof ik onder 0,5%).
De code K9 maakt voor wat aanwezigheid van de katalysator betreft niet uit. Er schijnen ook auto's te zijn geweest welke aan deze uitstootnorm voldoen zonder gebruik te maken van een katalysator.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;246645 schreef : Zo uit het hoofd moet het co-percentage bij auto's tot en met bouwjaar 1986 onder de 4,5% zitten, en tussen 1986 en 1993 onder de 3,5%. (auto's met injectiesysteem geloof ik onder 0,5%).
'geregeld' injectiesysteem, met lambda sonde dus. De 360 GLT hoeft dus zo streng niet.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dit is er iig een die nog aardig verkrijgbaar lijkt; nieuw van volvo zul je ze denk ik niet meer tegenkomen www.uitlaatdiscounter.nl/product/katalysator-450095
- Steven340
-
- Nieuw lid
-