(nieuwe) uitlaat niet gasdicht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2016 13:09 #634355 door V300 register
(nieuwe) uitlaat niet gasdicht is gemaakt door V300 register
Hallo ben bezig geweest mijn nieuwe uitlaat passend te krijgen. Wat een gedoe met dat imitatiespul, (en slechte service van de betreffende uitlaatwinkel)
Maar na wat aanpassingen in het bochtenwerk, past de uitlaat, maar op de aansluitpunten sluit ie niet mooi aan. Dus op de punten waar het ene deel in het andere schuift.
Ben al even bezig geweest met aluminiumtape en gumgum. Iemand ervaring met slechtpassende uitlaten en een oplossing?
Ik zou er een verbindingspijpje tussen kunnen zetten, maar dat vind ik toch een beetje rigoreus, omdat ik dan moet slijpen en lassen. Ik wil het bovendien demontabel houden. Dus ideeen voor alternatieven zijn welkom. Alvast bedankt voor het meedenken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2016 18:52 #965628 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic (nieuwe) uitlaat niet gasdicht
Persoonlijk zit ik er aan te denken, als mijn uitlaat straks rot is, om een complete RVS uitlaat te laten maken. Op die manier ben je voor jááááááren van dat gedoe af.
Als goedkopere optie blijft (als het écht niet past) toch enkel buigen, slijpen en lassen over. Als je geen buigapparatuur hebt en je wilt het zelf doen enkel slijpen en lassen.

• Albert Jan Algera (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2016 01:12 #965631 door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic (nieuwe) uitlaat niet gasdicht
Ik heb ook gehad dat twee uitlaat delen teveel speling in elkaar hadden. Aluminium tape was een idee, maar dit leek mij geen goede oplossing voor lange duur. Dus heb ik dunwandig pijp (met juiste afmetingen) afgeslepen, deze bij geschuurd en er tussen geplaatst. Hierdoor sluiten de delen beter aan en zijn nog demontabel ook.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC