Startmotor/dynamo
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een klein probleem met mijn 340, af en toe wil deze niet starten, dwz ik draai de sleutel en niks, geen klik, niks. Eens in het halfjaar komt dat voor, ik verdraai dan de v-snaar een beetje en hij start.
De afgelopen paar dagen heeft hij het dagelijks, 's morgens als ik naar mijn werk ga, niks aan het handje, hij start. Wil ik aan het eind van de dag van mijn werk terug naar huis geeft hij startproblemen. Draaien aan de v-snaar hielp niet, maar na een collega te laten starten en een paar tikken op de dynamo sloeg hij over (ik dacht dat het de startmotor was, maar blijkbaar was het de dynamo).
Wat kan ik doen om het op te lossen? Verdwijnt dit gewoon weer of moet ik meer doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Dit dus?
Wat ik niet snap, de startmotor hapert, maar als ik de dynamo een tik geef slaat deze wel aan? Dit gaat tegen elke logica in haha, iemand die hier meer van weet?
Vanmorgen wou deze weer niet starten, motorkap open, reservewiel eruit gehaald, gestart en met een stok de dynamo een paar tikken gegeven, ik hoop dat niemand het heeft gezien want het zag er nogal raar uit
- Wouter Borsje
- Premium lid
Het niet willen starten staat mijns inziens dan ook los van de werking van de dynamo, tenzij het lager van de dynamo poelie vast zit...
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;238776 schreef : De startmotor haalt zijn spanning direct van de accu, en de dynamo kan tijdens het starten ook niets 'betekenen'.
Het niet willen starten staat mijns inziens dan ook los van de werking van de dynamo, tenzij het lager van de dynamo poelie vast zit...
Ik heb al vaker gehad dat ik de dynamo af en toe een slag moest draaien waarna hij wel startte (een paar keer per jaar), alleen de laatste paar dagen lukt dat ook niet meer en moest ik de dynamo een tik geven...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen