Motor loopt regelmatig niet meer goed stationair en slaat af
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-10-2015 20:05 #633833
door Erick Janssen (GAST)
Motor loopt regelmatig niet meer goed stationair en slaat af is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik heb een probleem dat niet altijd voorkomt de motor wil regelmatig niet stationair lopen. Ik heb al het volgende al gedaan:
na een lektest [? 4 weken geleden] de moeren van carb en spruitstuk aan gedraaid [er was al een nieuw spruitstuk pakking geplaatst een paar maanden terug] en ik heb de stationair schroef ingedraaid en de stationair toerental zodoende afgesteld [dit heb ik nog tussendoor twee keer gedaan]
na een nieuwe lektest [gisteren] met remmen reiniger kon eigenlijk geen lek ontdekken heb ik andere pakkingen met wat kit gemonteerd en op nieuw een lektest gedaan niets gemerkt van lek.
de motor loopt stationair goed en langzaam zakt de toerental onder de 700 rpm de motor schud en dan slaat de motor af. Het probleem is dat dit niet altijd gebeurt het kan tientallen keren goed gaan en dan op eens slaat de motor om de haverklap af.
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken en aan mijn broer die monteur was kan ik het niet meer vragen omdat hij onlangs overleden is.
Wie kan mij met wat tips helpen?
na een lektest [? 4 weken geleden] de moeren van carb en spruitstuk aan gedraaid [er was al een nieuw spruitstuk pakking geplaatst een paar maanden terug] en ik heb de stationair schroef ingedraaid en de stationair toerental zodoende afgesteld [dit heb ik nog tussendoor twee keer gedaan]
na een nieuwe lektest [gisteren] met remmen reiniger kon eigenlijk geen lek ontdekken heb ik andere pakkingen met wat kit gemonteerd en op nieuw een lektest gedaan niets gemerkt van lek.
de motor loopt stationair goed en langzaam zakt de toerental onder de 700 rpm de motor schud en dan slaat de motor af. Het probleem is dat dit niet altijd gebeurt het kan tientallen keren goed gaan en dan op eens slaat de motor om de haverklap af.
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken en aan mijn broer die monteur was kan ik het niet meer vragen omdat hij onlangs overleden is.
Wie kan mij met wat tips helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-10-2015 21:20 #958981
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Motor loopt regelmatig niet meer goed stationair en slaat af
Heb je al eens naar de vlotter gekeken? Klinkt alsof ie langzaam verzuipt.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-10-2015 22:25 #958983
:S Ben ik vergeten erbij te zeggen motor loopt op LPG
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Motor loopt regelmatig niet meer goed stationair en slaat af
volvofiel;238236 schreef : Heb je al eens naar de vlotter gekeken? Klinkt alsof ie langzaam verzuipt.
:S Ben ik vergeten erbij te zeggen motor loopt op LPG
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-10-2015 17:43 #958992
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Motor loopt regelmatig niet meer goed stationair en slaat af
Op benzine loopt de motor wel goed stationair, dat heb ik vandaag gemerkt nadat de motor niet op LPG wilde starten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-10-2015 19:28 #958993
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor loopt regelmatig niet meer goed stationair en slaat af
koude start gaat wel goed? als het alleen na (wat langere) stukken rijden op LPG voorkomt dan zou het ook kunnen dat de verdamper bevriest
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-10-2015 19:55 #958995
koude start gaat redelijk goed, maar of de verdamper bevriest heb ik nog niet gezien ik zal eens kijken de volgende keer dat het voorkomt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2015 08:43 #959067
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor loopt regelmatig niet meer goed stationair en slaat af
yep dat klinkt als een goede mogelijkheid, zeker gezien de symptomen. Eerst eens checken of de koelwaterstroming door de verdamper niet geblokkeerd is.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-10-2015 12:16 #959073
het gaat de laatste week redelijk goed ik heb geen noemenswaardige problemen gehad
Moderators: Mark Smeets