Hulp voor een liefhebber in Moldavie
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-07-2015 13:53 #633753
door V300 register
Hulp voor een liefhebber in Moldavie is gemaakt door V300 register
Hi Allemaal,
Ik heb zelf helaas heen Volvo 340 of 360 maar waardeer het model wel enorm. Ik heb me hier geregistreerd voor een kennis in Moldavi? die een Volvo 360 rijdt en rijdend houdt.
Hij vind hem helemaal prachtig en zorgt goed voor hem. Hij dacht dat hij in Duitsland gemaakt was maar ik heb hem op her rechte pad gebracht.
Hij zit echter met een technisch probleem. Hij heeft een onderdeel gekocht maar vraagt zich of of er nog een bout bij moet aangezien het hem niet lukt het te monteren.
Communicatie met hem gaat lastig aangezien mijn Russisch en zijn Nederlands wat beperkt is.
Het onderdeel wat hij heeft besteld is BT00979E maar ik kan er geen info over vinden.
Wie weet a wat het is en b hoe die vervangen moet worden. Klopt het dat er iets mist?
Het zou ergens aan de voorkant moeten zitten.
De motor:
Veel meer info heb ik zelf ook niet maar ik hoop dat jullie me toch verder willen helpen.
Ik heb zelf helaas heen Volvo 340 of 360 maar waardeer het model wel enorm. Ik heb me hier geregistreerd voor een kennis in Moldavi? die een Volvo 360 rijdt en rijdend houdt.
Hij vind hem helemaal prachtig en zorgt goed voor hem. Hij dacht dat hij in Duitsland gemaakt was maar ik heb hem op her rechte pad gebracht.
Hij zit echter met een technisch probleem. Hij heeft een onderdeel gekocht maar vraagt zich of of er nog een bout bij moet aangezien het hem niet lukt het te monteren.
Communicatie met hem gaat lastig aangezien mijn Russisch en zijn Nederlands wat beperkt is.
Het onderdeel wat hij heeft besteld is BT00979E maar ik kan er geen info over vinden.
Wie weet a wat het is en b hoe die vervangen moet worden. Klopt het dat er iets mist?
Het zou ergens aan de voorkant moeten zitten.
De motor:
Veel meer info heb ik zelf ook niet maar ik hoop dat jullie me toch verder willen helpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-07-2015 14:13 #958044
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulp voor een liefhebber in Moldavie
Gewoon een ????? ???????? ?????
Bypass timing belt clip ofzoiets. Om de distributieriem te spannen/geleiden? Verder kan ik u echter niet helpen want van dit type motor heb ik geen kaas gegeten, de mijne heeft een ketting.
U bent hier wel aan het juiste adres, dit forum kennende heeft u vanavond uw antwoord!
Meer Moldavische 340 foto's zijn uiteraard zeer welkom!!:photo:
Bypass timing belt clip ofzoiets. Om de distributieriem te spannen/geleiden? Verder kan ik u echter niet helpen want van dit type motor heb ik geen kaas gegeten, de mijne heeft een ketting.
U bent hier wel aan het juiste adres, dit forum kennende heeft u vanavond uw antwoord!
Meer Moldavische 340 foto's zijn uiteraard zeer welkom!!:photo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-07-2015 14:14 #958045
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hulp voor een liefhebber in Moldavie
't is geen 360 maar een 340, met een 1.7L motor.
afgebeelde onderdeel is een spanrol.
afgebeelde onderdeel is een spanrol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
24-07-2015 15:14 #958046
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hulp voor een liefhebber in Moldavie
bij een 360 moet je de veer (spanner) van de oude spanrol overzetten op de nieuwe spanrol, net als de bevestigingsmoer.
Misschien werkt dat bij de 1700 ook zo?
Procedure voor de spanrol van een 360: zet het busje dat over het draadeind op de cilinderkop schuift klem tussen bijv. twee straatstenen. Dan op de rol drukken zodat de veer ingedrukt wordt. Er komt nu een boring in de pen vrij, waar je een boortje in kunt drukken. De veer is dan geblokkeerd en je kunt de rol verwisselen.
Na het wisselen weer indrukken, boortje eruit en je nieuwe spanrol is klaar voor gebruik.
Mocht dit n.v.t. zijn op de 1700, hebben in ieder geval de 2-liter bezitters hier nog iets aan
Misschien werkt dat bij de 1700 ook zo?
Procedure voor de spanrol van een 360: zet het busje dat over het draadeind op de cilinderkop schuift klem tussen bijv. twee straatstenen. Dan op de rol drukken zodat de veer ingedrukt wordt. Er komt nu een boring in de pen vrij, waar je een boortje in kunt drukken. De veer is dan geblokkeerd en je kunt de rol verwisselen.
Na het wisselen weer indrukken, boortje eruit en je nieuwe spanrol is klaar voor gebruik.
Mocht dit n.v.t. zijn op de 1700, hebben in ieder geval de 2-liter bezitters hier nog iets aan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-07-2015 17:59 #958047
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulp voor een liefhebber in Moldavie
goed kans dat ie de verkeerde versie van de distributieset heeft. er is een uitvoering met 124 tanden en een met 125 tanden. de spanrol en looprol van deze sets zijn NIET onderling uitwisselbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-07-2015 10:30 #958056
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hulp voor een liefhebber in Moldavie
zou de enige reden zijn om vast te lopen bij zo'n klus met de illusie dat je een bout oid mist inderdaad:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-07-2015 10:31 #958057
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Hulp voor een liefhebber in Moldavie
Paul,
This website is international enough to understand english.
By what I can see in the third pic he has a 340 with the 1.7 (B172) engine.
As Wouter writes: there is a difference in the timing belts as a version exists with 124 teeth and one with 125 teeth.
I can only suggest that he takes a look at the parts manual online (he can find it at
www.born-built-beauties.eu/html/volvo_34..._onderdeelboeke.html
and tell him to look in the 1985-1991 book 20 motor, 21 motor on the page belt transmission B172 (the illustration is one page up).
By the looks of it the actual bolt (6) and washer (5) are reused.
This website is international enough to understand english.
By what I can see in the third pic he has a 340 with the 1.7 (B172) engine.
As Wouter writes: there is a difference in the timing belts as a version exists with 124 teeth and one with 125 teeth.
I can only suggest that he takes a look at the parts manual online (he can find it at
www.born-built-beauties.eu/html/volvo_34..._onderdeelboeke.html
and tell him to look in the 1985-1991 book 20 motor, 21 motor on the page belt transmission B172 (the illustration is one page up).
By the looks of it the actual bolt (6) and washer (5) are reused.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-07-2015 15:04 #958089
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulp voor een liefhebber in Moldavie
Dank allemaal voor de reacties. Ik zal verder bij hem informeren naar hoeveel tanden hij eigenlijk heeft en of hij de oude bout kan gebruiken.
P.s. Ik ben zelf gewoon Nederlands en hij heeft geen internet. Ik hou jullie op de hoogte,
nogmaals super, bedankt!
P.s. Ik ben zelf gewoon Nederlands en hij heeft geen internet. Ik hou jullie op de hoogte,
nogmaals super, bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets