Start niet? Probeert het zelfs niet.
- Colin Haselaar
- Nieuw lid
Nu had ik hem af en toe wel even laten lopen en een blokje om.
1 januari ben ik zelfs nog het dorp uitgeweest. Maar toen startte hij ook niet.
Wegenwacht kreeg hem aan de praat, hij zij dat de startmotor vast zat.
Sinds die dag stond hij stil tot vandaag.
Ik probeerde hem namelijk 2 januari weer te starten, maar goed zelfde probleem weer.
Ik kan hem gewoon op contact zetten, maar als ik de sleutel verder draai om te starten, gebeurd er gewoon niks.
Geen reactie naar het motorruim.
Ik heb nog een startmotor liggen, dus deze gemonteerd en hij startte gelijk vanmiddag.
Lekker kwartiertje laten draaien op choke en daarna 20 liter getankt, rondje gereden en gewassen.
Al die tijd laten draaien. Thuis geparkeerd en na het eten moest ik wat ophalen.
Dus ik denk neem de 343, maar weer hetzelfde verhaal. Geen reactie.
Iemand een idee? Contactslot misschien?
Auto is tevens te koop voor de liefhebber.
Gr Colin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 279
Voor zekerheid toch ook de accu doorgemeten. Bleek die zeer abrupt te zijn overleden. Dagen ervoor trok ie alles nog wel rond. Wellicht iets minder enthousiast, denk ik achteraf. Maar dat wijtte ik weer aan de vorstperiode toen.
Anyway, zelfs als de startmotor ineens niks meer doet, kan het ook een plotselinge accu-dood zijn dus. Niet te vroeg mogelijke oorzaken uitsluiten dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Nicholas;235046 schreef : een patattenveld in Denemarken.
FOTO'S! :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit probleem deed zich voor de eerste keer voor op een veld in the middle of nowhere, dat dienst deed als parking voor Roskilde Festival. Na 7 (!) dagen festival hadden ik en 4 anderen de auto ingeladen en keken er echt naar uit om naar huis te gaan (toen was huis: Kopenhagen, 40 km verderop) midden in de nacht. Man wat een teleurstelling toen we hem absoluut niet aan de praat kregen. Helse, ellendige weg terug naar KBH, thuisgekomen, onmiddellijk op het forum mijn vragen gepost ( forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7110 ), eindelijk geslapen, opgestaan, tips gelezen. Vervolgens met een rudimentair gereedschapskistje achterop de fiets terug naar dat veld gebold en dankzij de fantastische hulp hier, daadwerkelijk het probleem kunnen fiksen en thuisgeraakt. Ik mag er niet aan denken wat het me in Denemarken zou gekost hebben om hem te slepen en te herstellen
??n van de Spanjaarden die de volgende dag met me mee was gefietst heeft wel mijn reactie (extatisch!) gefilmd, toen hij opnieuw draaide. Ik ga hem meteen een mail sturen om te vragen of hij dit filmpje nog heeft Goed excuus om nog eens contact op te nemen, al veel te lang geleden. Waar dit forum allemaal niet goed voor is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Colin Haselaar
- Nieuw lid
Calzone;235074 schreef : Connector van startmotor naar relais kan slecht zijn en vervang preventief de zekering(10), deze kan ook slecht zijn, maar niet doorgebrand.
SUPER !!
Dankje! Zekering 10, zag er gewoon nog goed uit. Wel iets dunner. Maar dit was de pestkop
Nogmaals dank.
Gr Colin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De 300 heeft van die ouderwetse smeltzekeringen die stuk zijn of niet. Geen tussenweg. Ze zijn doorgebrand of niet, niet ergens tussenin.
Het lijkt mij dat er sprake is van een slecht contact, hetzij in de zekeringenkast (slechte connectoren), hetzij de uiteinden van de zekering. Als je alleen de zekering vervangt, heb je het probleem zeer waarschijnlijk dus maar voor 50% opgelost: immers de zekeringkast kan nog altijd een slecht contact hebben, maar n?t goed genoeg om toch de startmotor te laten werken. Ik zou persoonlijk dan ook de zekeringkast zelf eens goed schoonmaken (althans, de contacten). En dan niet met schuurpapier, maar met zo'n mooi glasvezelpennetje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.