Hergebruik pakkingen carburateurvoet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2015 23:24 #633553 door V300 register
Hergebruik pakkingen carburateurvoet? is gemaakt door V300 register
Tussen het inlaatspruitstuk en de voet van de carburateur zitten drie pakkingen:
een dikke pakking (isolatieflens?) met daaronder en daarboven dunne pakkingen.
Nu heb ik in mijn motorpakkingset maar 1 dunne pakking voor de voet van de carburateur. Mijn vraag is dus of de overige pakkingen (de isolatieflens en andere dunnen pakking) te hergebruiken zijn? Op het oog ziet het er nog wel prima uit.

Verder vraag ik me af waar een motorpakkingset zoal uit moet bestaan. Ik heb namelijk het idee dat de set niet helemaal compleet is. Zo mis ik de pakking voor het oliecarter. Het lijkt me dat die er toch bij moet zitten?
Als iemand een lijstje heeft van een complete motorpakkingset, dan ben ik daar heel benieuwd naar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 08:34 #955327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hergebruik pakkingen carburateurvoet?
Om antwoord te geven op het eerste deel van je vraag; de dikke isolatieflens kun je hergebruiken, de dunne normale pakkingen niet. Dunne pakkingen kun je wel eenvoudig zelf maken. De onderdelentoko heeft dat spul gewoon aan de strekkende meter. Eventueel kun je dit nog verstevigen met vloeibare pakking.

Het 2e deel van je vraag kan ik niet beantwoorden. Mij lijkt inderdaad dat een carterpakking wel handig is. Heb je een koppakkingset gekocht of een volledige motorpakkingset?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2015 21:32 #955357 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hergebruik pakkingen carburateurvoet?
motorpakkingenset is in principe een koppakkingset met carterpakkingen en de keerringen van de krukaspoelie en vliegwiel, verschilt per aanbieder wat erin zit en wat er onder motorpakkingset verstaan wordt. meestal mis je ook nog de pakking voor het distributiedeksel en zijn de pakkingen van de voorpijp en waterpomp voor een B14.0 of B14.1

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 22:12 #955363 door V300 register
Ik vermoed dat ik dan toch een koppakkingset heb. Carterpakking koop ik er dan later nog wel een keer bij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 22:19 #955365 door V300 register

General Custom;234321 schreef : Om antwoord te geven op het eerste deel van je vraag; de dikke isolatieflens kun je hergebruiken, de dunne normale pakkingen niet. Dunne pakkingen kun je wel eenvoudig zelf maken. De onderdelentoko heeft dat spul gewoon aan de strekkende meter. Eventueel kun je dit nog verstevigen met vloeibare pakking..

Ergens heb ik ook nog een carburateurrevisieset liggen. Het moet haast wel dat daar de andere dunne pakking (bovenkant isolatieflens) bijzit.

Wat is(zijn) verder de functie(s) van de isolatieflens bij de 340, warmte-isolatie van het blok (inlaatzijde)? Of dient deze ook als afstandhouder om meer ruimte te genereren voor het brandstofmengsel?
Wat zou er gebeuren als je de isolatieflens achterwege laat, en alleen een pakking plaatst tussen de carburateur en de inlaat? Kromtrekken voet carburateur, en/of iets anders?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2017 14:12 #972451 door V300 register
gezocht voor mijn 340 1988 een goeie kunststof isolatieflens ( 5mm dik, ovaal gat )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2017 14:13 #972452 door V300 register
voor onder de carburateur wel te verstaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2017 17:37 #972454 door V300 register

volvobot;234363 schreef : Wat zou er gebeuren als je de isolatieflens achterwege laat, en alleen een pakking plaatst tussen de carburateur en de inlaat? Kromtrekken voet carburateur, en/of iets anders?

De motor krijgt zonder die isolatieflens tevens minder koppel en meer pk, al zal het verschil nihil zijn.
Dit is namelijk in principe zo met elke motor met carburateur, hoe langer het inlaattraject des te meer koppel en minder pk (en visa versa).
Ik heb persoonlijk liever meer koppel en geen valse lucht in de toekomst, dus ik laat hem lekker zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2017 23:36 #972456 door V300 register

EricdeN;247127 schreef : gezocht voor mijn 340 1988 een goeie kunststof isolatieflens ( 5mm dik, ovaal gat )

Probeer eens een oproepje in de advertentierubriek. Ook kun je de bekende aanbieders opzoeken op google: Born Built Beauties, Dafhobby, etc.

Robert340;247130 schreef : De motor krijgt zonder die isolatieflens tevens minder koppel en meer pk, al zal het verschil nihil zijn.
Dit is namelijk in principe zo met elke motor met carburateur, hoe langer het inlaattraject des te meer koppel en minder pk (en visa versa).
Ik heb persoonlijk liever meer koppel en geen valse lucht in de toekomst, dus ik laat hem lekker zitten.

Ik denk dat het vooral valse lucht op zal leveren. Als het zonder dat zwarte blok al acceptabel wil aansluiten, zal het denk ik niet lang duren voor de carburateur te heet wordt en alsnog gaat lekken.
Tevens heeft dat zwarte blok een vrij essentiële vacuümaansluiting. Motorvacuüm is onder andere wel handig voor de rembooster, anders moet je nogal zwaar trappen.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2017 09:18 #972457 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Hergebruik pakkingen carburateurvoet?

General Custom;247132 schreef : ..........Tevens heeft dat zwarte blok een vrij essentiële vacuümaansluiting........

zit die vacuümaansluiting niet op de inlaatspruitstuk, die een stuk steviger is dan de 5mm dik kunststof plaat?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC