Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E
- V300 register
- Verbannen
Hoe is dat met andere merken? Bijvoorbeeld Romax?
En de overige kwaliteiten van die dingen?
Levensduur bijvoorbeeld? (Hangt natuurlijk ook veel af korte / lange ritjes, maar toch....)
En zijn alle uitlaten tegenwoordig (Volvo 340) veraluminiseerd, of zijn er toch nog uitzonderingen op die regel (roestvrij staal even buiten beschouwing gelaten)?
Uit de einddemper, voor een Volvo 340, volgt nog, als laatste stuk, een klein pijpje. Bij sommige merken is dat een apart los stukje dat er met een klem opgezet dient te worden. Vind ik niet zo handig. Elke klemaansluiting kan immers aanleiding geven tot 'geen goede gasafdichting'. Bij mijn weten is dat bij Romax niet het geval. Daar is het dus aan de einddemper permanent bevestigd dat laatste pijpje, gelast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Die hebben een andere richting waarin het eindpijpje vertrekt. dus als je een sedan hebt, kun je een einddemper met los eindstuk w?l gebruiken, maar een kant-en-klare hatchback einddemper niet.
Naar mijn idee is het dus beter om een losse eindpijp te hebben.
Deze aansluiting mag eventueel best iets lekken want er ontstaat geen drukopbouw (20 cm verderop eindigt de uitlaat in de vrije buitenlucht)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
antiekeradio;191939 schreef : Deze aansluiting mag eventueel best iets lekken want er ontstaat geen drukopbouw (20 cm verderop eindigt de uitlaat in de vrije buitenlucht)
Hij mag iets lekken, maar je hoort het wel heel duidelijk als de uitlaat daar ook daadwerkelijk lekt.
Mijn 345 heeft zo'n los eindpijpje en na de 'crash' van vorig jaar, was 'ie daar gescheurd. Dan klinkt de uitlaat echt hetzelfde als wanneer de uitlaat op de aansluiting naar de einddemper lekt. Er zit natuurlijk wel verschil in, zodra je daadwerkelijk gaat rijden. Dan is het niet/nauwelijks hoorbaar als het eindpijpje lekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
eipmiw;226025 schreef : Als dat waar is koop ik er meteen 1 voor mijn sedan. 116 Euro is wel een heel schappelijk bedrag. Ik loop al een jaar te hannesen met tweedehands grut dat net niet voldoet.
www.autoonderhoud.nl heb ik alles gevonden, met alle bevestigingsrubbers en dergelijke erbij kom je op 136 euro uit, plus nog wat verzendkosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Walker is qua pasvorm echt beter te vermijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
vb. uitlaatdemper voor:
www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/si.../front-silencer/472/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
SanderAchterhoek;226032 schreef : www.autoonderhoud.nl heb ik alles gevonden.
Daar hebben ze nu (eind 2020) niks meer voor de 300 en 400 series...........
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.