Brandstoffilter
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben nieuw hier en heb van mijn moeder haar volvo 340 GL special geleend omdat een Poolse medelander het nodig vond om volledig de binnenbocht te nemen en mij frontaal aan te rijden. Aangezien er maar 550 stuks van mijn auto zijn geproduceerd ben ik genoodzaakt om stad en land af te zoeken naar goede onderdelen. Dit ook om binnen het uit te betalen bedrag het herstel te kunnen voltooien.
Nu dan mijn vraag aan jullie, op de snelweg hield de 340 bij 130 Km per uur een beetje in, alsof de motor niet genoeg benzine meer krijgt. Dit fenomeen treed intussen nu al op bij een 110 Km per uur. Vandaar dat ik denk dat dit waarschijnlijk ligt aan een verstopte benzinefilter. Mijn vraag is dan ook, waar kan ik deze vinden en hebben jullie hetzelfde idee als ik, dus dat het filter verstopt zal zijn.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het lijkt me niet dat het filter verstopt zit (als 'ie die ?berhaupt al heeft).
Is het een automaat trouwens?
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kleinere vuildeeltjes die er wel doorheen komen en vervolgens door langdurige pauzes gaan samenklonteren in de vlotterkamer kunnen wel narigheiden veroorzaken..
maar gezien de toeren die je bij die snelheid hebt, zou het net zo goed vonkoverslag kunnen zijn door een setje versleten bougies/kabels.
ik zeg compleet onderhoudsbeurtje en daarna weer kijken of er nog problemen overblijven. while your at it; monteer een universeel brandstoffiltertje in de aanvoerleiding van de carburateur :y:
ben ik stiekem wel benieuwd wat voor bolide dat dan is:Dgeleend;125227 schreef : Aangezien er maar 550 stuks van mijn auto zijn geproduceerd
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
:uh-uhh:AvdAkker;125256 schreef : er zitten origineel geen filters in de brandstoftoevoerleiding die de term filter zou mogen dragen, zijn enkel 2 zeven. een grotere bij de aanvoerpijp in de tank (om te voorkomen dat de pomp kapot loopt) en een iets fijnere aan het begin van de carburateur (om te voorkomen dat sproeiers blokkeren)
En niet te vergeten de zeef/filter in de aanzuig zijde van de pomp zelf, boven op de pomp tussen de twee aansluit pijpjes is een schroef als je die los draait dan kom de zeef/filter tevoorschijn :yesyes:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-