Help M'n 340 start niet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2003 19:33 #624961
door V300 register
Help M'n 340 start niet is gemaakt door V300 register
Hoi iedereen,
M'n 340L start niet meer. Als ik het contact doordraai, hoor ik wel het een relais klikken, maar de startmotor geeft geen kik.....
Wat kan dit zijn. De startmotor draaide gister ook al erg moeizaam bij het starten.
Wie geeft mij een nuttige tip?
Alvast bedankt! JAN
M'n 340L start niet meer. Als ik het contact doordraai, hoor ik wel het een relais klikken, maar de startmotor geeft geen kik.....
Wat kan dit zijn. De startmotor draaide gister ook al erg moeizaam bij het starten.
Wie geeft mij een nuttige tip?
Alvast bedankt! JAN
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2003 20:08 #646577
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help M'n 340 start niet
Gewoon vervangen, waarschijnlijk koolborstels of je bendix
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2003 20:31 #646578
door V300 register
accu leeg!
maak ook de aansluitingen schoon, helpt altijd.
Groetjes Wouter
maak ook de aansluitingen schoon, helpt altijd.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2003 22:33 #646579
door V300 register
Geef is een tikie met de hamer op de startmotor. Doetie het dan dan weet je dat je in iedergeval bij de startmotor moet wezen.
Wat het ook kan zijn is gewoon een verotte accu ,en dat kan heel snel gaan deze dagen met de kou.
Dit laatst komt geregeld voor.
Een accu gaat ongeveer tussen de drie en zes jaar mee.
Groeten Bart
Wat het ook kan zijn is gewoon een verotte accu ,en dat kan heel snel gaan deze dagen met de kou.
Dit laatst komt geregeld voor.
Een accu gaat ongeveer tussen de drie en zes jaar mee.
Groeten Bart
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-12-2003 21:42 #646580
door V300 register
Bedankt iedereen voor de tips. Ik ga morgen even checken wat het euvel kan zijn.
Jack, wat bedoel je met 'Bendix vervangen'
Groetjes JAN
P.s. Wat kost een fatsoenlijke accu?
Jack, wat bedoel je met 'Bendix vervangen'
Groetjes JAN
P.s. Wat kost een fatsoenlijke accu?
- van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2003 14:01 #646581
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Help M'n 340 start niet
Accu is de eerste verdenking. Als je 'm hebt, neem dan een multimeter en meet de spanning op je accupolen. Minder dan 10 Volt na opladen is slecht nieuws. Ook met 12 kan een accu overigens aan vervanging toe zijn, als hij de benodigde startstroom niet meer kan leveren (kan je zelf niet eenvoudig meten). Met draaiende motor moet je op je accupolen tuseen de 12,5 en 14,4 volt hebben, anders is ofwel je dynamo kapot ofwel je V-snaar niet goed gespannen.
Als het eerst moeizaam gaat en later alleen klik, is het vast niet je startmotor. De hamer op de startmotor is een truc om versleten koolborstels daarvan aan het werk te zetten, maar nogmaals, ik denk eerder je accu dan je startmotor.
Als het eerst moeizaam gaat en later alleen klik, is het vast niet je startmotor. De hamer op de startmotor is een truc om versleten koolborstels daarvan aan het werk te zetten, maar nogmaals, ik denk eerder je accu dan je startmotor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2003 17:49 #646582
door V300 register
hoi Jan
meest waarchijnlijk is accu leeg of een cel stuk maar kan ook nog geoxideerde klem zijn op de accu of op de startmotor als je accuklem niet is geoxideerd en de binnenverlichting gaat niet veel zwakker branden tijdens het starten is het de aansluiting op de startmotor
groeten, wim
meest waarchijnlijk is accu leeg of een cel stuk maar kan ook nog geoxideerde klem zijn op de accu of op de startmotor als je accuklem niet is geoxideerd en de binnenverlichting gaat niet veel zwakker branden tijdens het starten is het de aansluiting op de startmotor
groeten, wim
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2003 20:03 #646583
door V300 register
Hoi iedereen,
Ik heb vandaag even onder m'n Volvo gelegen: Accupolen staan nog dik in het vet. en de aansluiting van de startmotor is gewoon schoon. De dynamo heb ik vorig jaar vervangen, dus de koolborstels zijn ook nog niet versleten. Radio, verlichting en binnenverlichting werken gewoon. Heb ook een aantal tikken met 'n hamer op de startmotor gegeven: geen resultaat. Trouwens met startkabels en hulp battrij starte 'ie ook niet. M'n vrouw heeft me moeten aantrekken met onze andere 340. Even naar de garage gebracht. Morgen krijg ik de diagnose!
Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de tips!
Groetjes, JAN
Ik heb vandaag even onder m'n Volvo gelegen: Accupolen staan nog dik in het vet. en de aansluiting van de startmotor is gewoon schoon. De dynamo heb ik vorig jaar vervangen, dus de koolborstels zijn ook nog niet versleten. Radio, verlichting en binnenverlichting werken gewoon. Heb ook een aantal tikken met 'n hamer op de startmotor gegeven: geen resultaat. Trouwens met startkabels en hulp battrij starte 'ie ook niet. M'n vrouw heeft me moeten aantrekken met onze andere 340. Even naar de garage gebracht. Morgen krijg ik de diagnose!
Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de tips!
Groetjes, JAN
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2003 20:42 #646584
door V300 register
Dus versleten koolborstels.... We wachten af.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2003 17:16 #646585
door V300 register
Nou, het was dus de startmotor. 'K heb er een gereviseerde in laten zetten. Hij start weer perfect. Het bleek ook dat de remslang, rechtachter op knappen stond, ook even vervangen.
Bedankt voor alle tips!
Groetjes JAN
Bedankt voor alle tips!
Groetjes JAN
Moderators: Mark Smeets