Inhouden motor

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2004 10:18 #624940 door V300 register
Inhouden motor is gemaakt door V300 register
Ik heb mijn 340 1.4S net een grote beurt gegeven:

Nieuwe olie + -filter, nieuw luchtfilter, nieuwe bougies, carbarateur afgesteld volgens het handboek inclusief nieuw vlotterdekselpakking en luchtfilterhuispakking. Bij de carbarateur heb ik 5 helicoils gezet om alle bouten weer goed vast te kunnen draaien.

Stationair loopt de motor nu heel fijn. Alleen zodra ik gas geef smoort de motor. Is dit de CO-afstelling ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2004 11:24 #646780 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
heb je het vacuumslangetje naar de ontsteking wel goed vast zitten??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2004 13:29 #646781 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
Aan de motorkant zit op de carbarateur 3 aanslutingen voor kleine slangetjes. Deze 3 zitten allemaal vast. Wel kwamen er twee buisjes mee naar buiten (bleven aan de slangetjes zitten). Die heb ik weer teruggeduwd op de juiste plaats. Moeten deze niet stijver vastzitten (trekken ze anders valse lucht ofzo ?) en zo ja hoe zet ik deze vaster ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2004 20:41 #646782 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
en werkt je acceleratiepomp wel?
Je kunt dit zien als je boven in de carburateur
kijkt en je bedient de gasklep dan moet er een straaltje benzine in de eerste trap spuiten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2004 21:46 #646783 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
Je kunt als de motor loopt ook de hevel op dat vierkante dingetje even bewegen, als de motor dan afslaat is de acceleratiegedeelte in orde.
De buisjes haal je uit de slang en tik je voorzichtig met een kunststof hamertje (of schroevendraaierhandvat) weer vast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2004 12:55 #646784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
Goeie tips, vanavond even testen.

Erik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2004 16:50 #646785 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
Ik ben van het weekend met een oud-monteur aan het carbarateur-afstellen geweest. Alle klep-afstellingen staan goed inclusief vlotterhoogte etc. Nu bleek dat bij het draaien aan de CO-schroef er totaal niets veranderde. Kan het zijn dat die schroef niet meer werkt ?

Het probleem is dat de motor inhoudt bij gasgeven vanaf stationair (rond de 900 toeren) naar de 1500-1600 toeren. Boven dit toerental pakt de motor wel lekker op. Wanneer de chokeklep iets geopend staat is dit probleem er niet.

Als ik rij met de auto is het zelfde geintje aan de hand. Zonder choke schokt de auto lichtjes bij gelijkmatig gas. Met de choke licht uitgetrokken zijn er geen schokjes voelbaar.

Wie snapt hier iets van ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2004 21:54 #646786 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
zou toch valse lucht moeten zijn:carburateur los(onderste boutjes op spruitstuk)of een van de slangetjes .
Bij mij was ook de slangaansluiting van de rembekrachtiger gaar.
normaliter loopt de motor tot 1500 toeren voornamelijk op stationair systeem.
Begrijp niet dat draaien aan co schroef geen invloed heeft zou dacht ik bij helemaal indraaien af moeten slaan.
Als er ergens valse lucht binnenkomt kun je dit compenseren door de gasklep verderdicht te zetten (statinaire aanslagschroef)en de co (te) ver open te draaien.
Statinair is dan alles weer ok en loopt de motor goed.
Geef je nu gas dan geeft de gasklep die te ver dicht staat te laat allerlei kanaaltjes vrij waardoor er een zg "arm gat" ontstaat.
Of heeft iemand een beter iedee voor erik's probleem?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2004 08:09 #646787 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden motor
Wim,

Alvast bedankt voor deze info. Je verhaal klinkt heel erg logisch en lijkt mij inderdaad het probleem te zijn. Zeker omdat ik de boel moet corrigeren met de choke. Ik zal eens alle slangen goed bekijken of er geen poreus stuk ergens in zit. De carbarateur zit goed vast, want die heb ik recent helemaal schoongemaakt en afgesteld. Bij de montage heb ik alle nodige pakkingen vervangen en de voetpakkingen (die nog goed waren) extra ingesmeerd met vloeibare pakking.

Mocht er nog info zijn, ik hou me van harte aanbevolen voor alle tips.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD