Slecht lopen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2004 20:33 #624938 door V300 register
Slecht lopen is gemaakt door V300 register
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik met mijn Volvo 340 uit 1987 veel problemen met de stationairloop. Op een gegeven moment werd het zo erg dat de motor gewoon elke keer afsloeg. Na een aantal keren de carburateur schoon gemaakt te hebben en opnieuw afgesteld te hebben loopt hij alweer wat beter en slaat niet meer af, maar hij loopt nog steeds erg onregelmatig en beroerd. Ook bij veel gas geven stottert de auto een keer. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen want ik weet het even niet meer. Valse lucht is het volgens mij niet want ik heb de pakkingen van de carburateur vervangen en alles goed vastgezet.
Ik heb zelf wel zitten denken aan een verstopt carterventilatiesysteem (pulsair?), maar weet verder niks af van dit systeem.

Wie heeft een idee waar ik nog moet kijken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2004 21:00 #646801 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen
heb je ook het vlotterniveau van de carburateur wel eens afgesteld? dat wil wel eens verlopen.

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2004 23:22 #646802 door V300 register
zou toch alle rubber slangetjes nakijken en ook de emvk die wil ook nog wel es problemen geven puls air heeft geen invloed misschien de egr maar dat kun je zie of die beweegd als je gas geeft , je hoord dan de klep te zien bewegen
als het de emvk is kun je even de slang naar de emvk dubbel knijpen als het dan goed is moet je deze vervangen,meestal hoor je dan ook iets sissen in de emvk bij stationair toeren
groeten. wim

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2004 19:59 #646803 door V300 register
Bedankt voor de reacties.
Ik heb alle slangetjes na gekeken, deze zijn in
orde, verder functioneert de emvk ook goed.

Wouter, hoe kan ik het vlotterniveau het beste controleren en eventueel afstellen?

Niek

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2004 21:00 #646804 door V300 register
niek,

als het echt mis is kun je dat tijdens het lopen zien door van bovenaf in de carburateur te kijken.

zie je druppels vanaf de venturi vallen, is het vlotterniveau veel te hoog.

om het vlotterniveau wat precieser te controleren en eventueel af te stellen moet de carburateur uit elkaar. (de 2 helften moeten losgehaald worden)

wat ik nog vergeten was te melden is dat je het ontstekingssysteem ook zeker niet moet vergeten. Controleer en reinig de kabels (thinner werkt prima) de verdeelkap en controleer de bougies en de elektrode afstand.

groetjes Wouter

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC