Motorolie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-11-2004 22:33 #624937
door V300 register
Motorolie is gemaakt door V300 register
Mijn 340 1.4 benzine uit 1988 startte al een tijdje niet vlekkeloos, maar vandaag hield hij er totaal mee op... had al een tijdje af en toe bij wegrijden een knipperend lampje van (dacht ik) het remvloeistofpeil, maar die leek toch goed op niveau. Nu heb ik maar eens het oliepeil gecontroleerd en daar schrok ik nogal van: helemaal niks meer :-( Grove nalatigheid, ik weet het. Maand of 5 voor het laatst gechecked...
Maar: heeft iemand ervaring hiermee? Kan ik gewoon het carter vullen met een liter of 5, het een paar uur laten weken en het dan weer proberen? Of is het nu einde oefening voor mijn 340?
Maar: heeft iemand ervaring hiermee? Kan ik gewoon het carter vullen met een liter of 5, het een paar uur laten weken en het dan weer proberen? Of is het nu einde oefening voor mijn 340?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2004 23:45 #646796
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Motorolie
Geen olie betekent bijvullen lijkt mij. Dus alles bijvullen en rustig aan proberen de motor te laten lopen. Ik weet trouwens niet of dat niet starten door de olie komt hoor.... Maar probeer het eerst meer eens.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2004 10:29 #646797
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorolie
als het niet starten door een eerder gebrek aan motorolie komt is het einde oefening.
meestal loopt een motor die te lang zonder voldoende olie draait vast.
beetje meer diagnose kan dus geen kwaad, draait de motor snel rond of juist heel langzaam?
meestal loopt een motor die te lang zonder voldoende olie draait vast.
beetje meer diagnose kan dus geen kwaad, draait de motor snel rond of juist heel langzaam?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2004 10:51 #646798
door V300 register
Ik heb bij VNL wel verhalen gehoord dat de B14 blokken redelijk bestand zijn tegen drooglopen. Er schijnt niet zo snel onherstelbare schade te ontstaan als bij sommige andere motoren, dus hopelijk heb je geluk.
Enne... tip van de dag.... kijk bij lampjes altijd even in je instructieboekje! :0)
Enne... tip van de dag.... kijk bij lampjes altijd even in je instructieboekje! :0)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2004 18:30 #646799
door V300 register
Nog een tip; 5 liter voor een 1.4 is te veel....... 4 liter eerst maar eens doen, beter bijvullen dan teveel olie. Ook daarvan gaat ie stuk....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2004 09:08 #646800
door V300 register
Het viel uiteindelijk gelukkig mee... het startprobleem kwam door de startmotor die zo goed als overleden was. Die is vervangen en ik heb 2 litertjes olie toegevoegd, oliepeil is nu weer in orde en de machine loopt als vanouds. Dank voor jullie tips!
Moderators: Mark Smeets