Motor valt uit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2004 21:03 #624933 door V300 register
Motor valt uit is gemaakt door V300 register
Ik heb voornamelijk in winter last van het volgende probleem met mijn Volvo 340 GL special 1.4 (het probleem treedt op als de motor vaak al warm is) :

De motor slaat af als ik stil sta en op de snelweg kan ik geen gas meer geven waardoor ik stil kom te staan. Ik heb het gevoel dat de auto te weinig benzine krijgt. Hij schokt dan en op ten duur sta ik dan stil. Weer starten en het probleem is weer voorbij. Het is dus een probleem dat zich niet altijd voortdoet.

Kan iemand mij helpen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2004 21:21 #646833 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor valt uit
hmmm herken ik wel. Maar die van mij heeft er geen last meer van, en ik heb het motto "if it ain`t broke, don`t fix it" overgenomen

Mijn vermoeden was steeds dat er iets blijft hangen in de carburateur..kruipolie, zou dat helpen? Maar goed ik moet m`n eerste carburateur nog uit elkaar halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2004 21:24 #646834 door V300 register
Kijk eens of het alleen bij koud weer is...

Het zou een probleem kunnen zijn met de klep die warme lucht bijmengt als de aangezogen lucht te koud is. Hierdoor bevriest je carburateur heel kort even, en slaat de motor af. Zodra er geen rijwind meer is om de carburateur en de lucht te koelen, stijgt de warmte van je motor op en ontdooit de boel weer, en kan je weer starten.

Als dit het probleem is, moet je ff van de sloop een nieuw luchtfilterhuis waar die buis met klep aan vast zit halen en monteren, en dan kan je als het goed is weer vrolijk ende ondbezorgd rijden.
Is het wat anders, dan moeten de andere techneuten maar wat intelligenters dan mij zeggen ;-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2005 17:32 #646835 door V300 register
Ik ben zeker geen expert op auto (en volvo) gebied, maar je verhaal lijkt erg op de problemen die ik heb gehad met een oude honda civic (ook automaat). Daar bleek het brandstoffilter verstopt en de brandstofpomp was praktisch vast gelopen.. Maar ja, dan is het natuurlijk wel vreemd dat je er al lang mee rijdt en dat eht vnl in de winter is..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC