Hoe komt mijn weber cabarateur zo smerig

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2005 21:26 #624930 door V300 register
Hoe komt mijn weber cabarateur zo smerig is gemaakt door V300 register
Als ex -mts eletrostudent ben ik maar eens overgestap naar het in mijn vrije tijd sleuten aan me motor en mijn volvo 340 GL special uit '91.

Nu heb ik het luchtfilterhuis eens gedemonteerd om de cabarateur beter te bekijken en deze ziet er niet echt "schoon" meer uit.

Nou moet ik zeggen dat de vorige eigenaar de auto nooit poetste en alleen voor onderhoud (elk jaar) bij de volvo dealer bracht.

Problemen met het rijden heb ik niet veel. al start <u>de motor soms erg moeilijk</u> &#40;vooral bij koudweer&#41; en houdt die zo nu en dan beetje in.

kan dit door de vervuiling van de cabarateur komen? Is dit lekken van bezine/olie zelf makkelijk op te lossen? &#40;demontage zonder handleiding van een cab. mogelijk?&#41;

hier wat foto&#39;s ik hoor graag jullie ideeen hierover.

de vervuiling zit voornamelijk aan de voorkant en &#43;- onder die stationair onsteking &#40;?&#41;

ook bovenaan wat olie. hoort er een rubberen ring tussen het filterhuis en cabarateur te zitten? hier zit namelijk niks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2005 21:55 #646858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe komt mijn weber cabarateur zo smerig
hoi hier even verder dan ,
een paar items hoger bij geen vol gas meer staat een foto van mijn carb daar staat een T stuk op dat in een rubberslang hoort te vallen die onder aan je luchtfilerhuis zit.
als je niet goed op let bij het weer terug plaatsen van het luchtfilterhuis wil die er nog wel es naast schieten.zou de oorzaak kunnen zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2005 22:29 #646859 door V300 register
Hoi Alco,

wat jij hebt is gewoon wat vuiligheid zo te zien, is niet wereldschokkend. Pas op het moment dat je SCHONE sporen in je olie en viezigheid op je blok ziet, moet je je serieus zorgen gaan maken. Dan stroomt de olie namelijk zo snel langs je blok dat het vuil geen tijd krijgt om aan te koeken, en reeds aanwezig vuil wordt gewoon meegespoeld.

Als je blokje een beetje &#34;vies&#34; is &#40;onder de vettige drek&#41; dan zweet het een beetje, is niet zo heel erg. Je kan het natuurlijk altijd ff schoonmaken.

De reden van het slechte lopen weet ik zo niet, maar heeft m.i. niet veel hier mee te maken; mijn carb. is ook zo smerig dat je het typeplaatje niet meer kan lezen enzo, maar die heeft het altijd goed gedaan &#40;nu niet meer, maar dat ligt meer aan mij en aan mijn dooie accu&#41;

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2005 22:44 #646860 door V300 register
ik ga morgen eens met wat wasbenzine en brandspiritus aan de slag &#40;mits het buiten eens weer 10c wordt brrr&#41; en de zaak eens schoonmaken.

dan inderdaad eens na een tijdje weer kijken of ik geen schone olie sporen krijg.

mijn probleempje wat anders uitgelegt:

als ik een koude motor heb dan trilt mijn KM naald behoorlijk. onder de zo 70 a 80km per uur klapperd /bibbeld de naald met een totale uitslag van &#43;- 5mm. Er is niet heel gehorig een onregelmatig toerental te horen in de motor.

bij &#43; 80KM uur wordt het trillen minder en bij goed warme motor &#40;na 20km&#41; houdt het op.

Nog iets wat er los van staat: bij een koude motor &#40;zoals onder het vriespunt vanmorgen&#41; wil de motor de 1e KM wel eens gaan &#34;gillen&#34; uit het blok komt dan een hoge toon. ik heb het idee dat dan de olie niet helemaal goed langs een zuiger loopt?? iemand dat ook eens gehad?

&#40;Bericht gewijzigd door alco op 07 februari 2005&#41;

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2005 12:44 #646861 door V300 register
Alco,

Aan de bovenkant van je carbarateur moet je wel een pakkign hebben. Hier bovenop leg je het luchtfilterhuis. Zoek anders eens via de zoek-functie op het woord pakkingen. Er is al wat over geschreven o.a. n.a.v. vragen van mij.

Voor het schommelen van je kilomterteller kan ik alleen een slechte smering van je kabel bedenken. Dit omdat als die warm is het wel goed doet. Probeer eens wat smeermiddel in je kabel te laten lopen.

Het gillen komt waarschijnlijk van een iets te slap gespannen v-snaar. Dat is de snaar die o.a. over de poelie van je dynamo loopt. Je kunt deze snaar spannen door je dynamo iets te verstellen. Draai hiervoor de bouten je dynamo iets los en draai deze dan zover naar buiten dat je snaar in het midden circa 1 centimeter ingedrukt kan worden. Niet strakker zetten, dat is weer niet goed.

Groeten, Erik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2005 13:27 #646862 door V300 register
Heee, erik leeft ook nog!

Ik heb nog een setje dempers voor je liggen! Wil je die nog?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2005 13:59 #646863 door V300 register
bedankt voor de tips erik,

nou er zit dus mooi geen pakkingring meer tussen. ik neem aan dat de brezan winkels die dingen wel verkopen? zal me de kop ook niet kosten dus misschien zo maar ff daarheen dan.

dacht dat het gillen niet echt van de vsnaar afkomt maar even nakijken en stellen kan ook geen kwaad. I will give it a try.

&#62;&#62; de brezan kan dat niet leveren. dus dan binnenkort maar eens op na een garage.
ik snap nu wel waarom me cabarateur zo vuil is aan de buitenkant. in een xx aantal jaren geen pakking tussen het huis en cab. zorgt voor een dunne olie spray en die is aangekoekt op dat ding.

als het buiten nou eens 10gr wordt...dan dat ding met wasbenzine cleanen.

&#40;Bericht gewijzigd door alco op 08 februari 2005&#41;

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2005 17:12 #646864 door V300 register
dat zwabberen van je tellernaald komt door een droge kmteller kabel.

deze zou je los moeten halen &#40;dashboardunit uitbouwen&#41; en van bovenaf wat olie in druppelen.

rest vd problemen lijkt me aan een slechte afstelling/ vervuiling te liggen.

het vacuumbalgje lijkt me niet aanwezig te zijn hier trouwens. zit op niet veel auto&#39;s op!

Groetjes Wouter

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2005 17:22 #646865 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Hoe komt mijn weber cabarateur zo smerig
Even voor de duidelijkheid, je kilometerkabel echt met olie of vet doen. Geen siliconenspray oid want dat trekt vocht aan. Stel dat het vriest, en je rijdt weg dan breekt er hoogstwaarschijnlijk iets en doe ie het helemaal niet meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2005 17:38 #646866 door V300 register
motorolie werkt prima.

wiellagervet kun je ook gebruiken maar dan moet je de binnenkabel eruit halen, helemaal invetten en dan weer voorzichtig terug laten zakken
&#40;grote kans op besmeuren van je interieur..&#41;

Groetjes Wouter

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC