Kom niet boven 100 kmh
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2005 13:15 #624929
door V300 register
Kom niet boven 100 kmh is gemaakt door V300 register
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn motor. Alles gaat goed, totdat ik ongeveer 100 km/h rijd. Ik kan het pedaal dan helemaal ingtrappen maar ik kan niet meer harder. Je voelt het vervolgens een beetje slippen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?!
Ik heb een 340 variomatic uit '90.
Ik heb een 340 variomatic uit '90.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2005 14:24 #646870
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kom niet boven 100 kmh
Slipt er iets onder de motorkap? Misschien staan je riemen niet meer strak genoeg
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2005 14:32 #646871
door V300 register
wat gebeurt er bij dezelfde gasstand op lagere snelheden?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2005 20:05 #646872
door V300 register
Hoi Wouter en Maarten, de riemen staan nog wel strak, het is een beetje het zelfde gevoel als aquaplanning. Het lijkt ook alsof hij (iets) net niet pakt,
Bij lagere snelheden heb ik geen enkel probleem en rijdt ie gewoon. Totdat ik de snelweg opga...
Bij lagere snelheden heb ik geen enkel probleem en rijdt ie gewoon. Totdat ik de snelweg opga...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2005 22:45 #646873
door V300 register
Veel voorkomende oorzaak: valse lucht. Lekke spruitstukpakkingen, scheurtje in het spruitstuk etc. Bij veel vacuum (100 km en dan versnellen door het gas indrukken) verarmt het mengsel gigantisch, ook bij kleine lekkages. Neem voorzichtig een beetje gas terug en voel of hij weer lijkt "op te pakken" Als dat zo is, ga dan bij stationair draaien lekzoeken met een spuitbusje siliconenspray, wolkjes spuiten bij de inlaten en de voetpakking van de carburateur, en rondom het spruitstuk. Zit daar een lek of scheurtje dan zal de motor heel even verhogen in toerental zodra de spray aangezogen wordt in dat lek. Verdenk ook je vacuumslang naar je rembekrachtiger, het bekrachtigingshuis zelf en de vacuum-vervroeger. Succes...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2005 01:10 #646874
door V300 register
hoi Ron,
motor op vollast, en dan last van valse lucht?
daar heb ik moeite mee. de luchtdoorvoer is bij geheel geopende gaskleppen zo enorm dat een lekkage (zelfs een losgeschoten slang) nauwelijks invloed heeft. er is naar mijn weten ook nauwelijks tot geen vacuum te bespeuren. een zelfde lek zorgt bij stationair toerental (laag debiet, hoog vacuum) voor een ontoelaatbare verarming zodat de motor in het geheel niet meer loopt (bokken/afslaan etc)
motor op vollast, en dan last van valse lucht?
daar heb ik moeite mee. de luchtdoorvoer is bij geheel geopende gaskleppen zo enorm dat een lekkage (zelfs een losgeschoten slang) nauwelijks invloed heeft. er is naar mijn weten ook nauwelijks tot geen vacuum te bespeuren. een zelfde lek zorgt bij stationair toerental (laag debiet, hoog vacuum) voor een ontoelaatbare verarming zodat de motor in het geheel niet meer loopt (bokken/afslaan etc)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2005 21:47 #646875
door V300 register
ik ga het wel even proberen met siliconenspray. Ik heb wel een maand geleden de voetpakkingen vd carburateur vervangen omdat de motor valse lucht zoog en heel slecht stationair liep. Toen had ik nergens last van reed ie perfect.
Moderators: Mark Smeets