Wat is een normale startprocedure
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2005 22:12 #624928
door V300 register
Wat is een normale startprocedure is gemaakt door V300 register
Hoe snel start een 1,4 normaliter?
Bij mij koud: choke helemaal uit keer pompen met gas dan 3 X halve seconde starten en hij loopt
Slaat dan soms nog even af maar start in de herkansing meteen.
De rest van de dag start ie in een keer ook als de motor dan al weer koud is.
Is dit gebruikeloijk of moet het beter kunnen?
groeten, wim
Bij mij koud: choke helemaal uit keer pompen met gas dan 3 X halve seconde starten en hij loopt
De rest van de dag start ie in een keer ook als de motor dan al weer koud is.
Is dit gebruikeloijk of moet het beter kunnen?
groeten, wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2005 10:49 #646876
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is een normale startprocedure
Normaal is volgens mij direct starten... Enkel na lange tijd stilstaan bij vochtig weer kan het wel lastig zijn. In dat geval zou je kunnen proberen de verdelerkap te verwijderen, droog te maken en er bv. haarlak op te spuiten. Bougies droog ik zelf met een doek of met een staalborstel. Daarna start-ie vaak wel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2005 12:12 #646877
door V300 register
choke helemaal uit keer pompen met gas dan 3 X halve seconde starten en hij loopt
Ha die Wim. klinkt vrij normaal! best goed eigenlijk. het is niet zoals bij een injectiemotor aanraken en altijd lopen, maar varieert een beetje per auto. ligt o.a. aan de compressie, en natuurlijk je startprocedure.
vaak is het zo dat je met volledig choke en net trappen iets langer moet starten maar dat ie eenmaal aan gang ook niet meer afslaat. bij de 343 van mijn vader werkt het het beste om een paar keer te trappen, en zodra je hoort dat ie ontsteekt nog een keer licht induwen. zeker in de winter zorgt dat voor een minimum aan start inspanning voor de accu. tis 2x rond en lopen dan.
Groetjes Wouter
Ha die Wim. klinkt vrij normaal! best goed eigenlijk. het is niet zoals bij een injectiemotor aanraken en altijd lopen, maar varieert een beetje per auto. ligt o.a. aan de compressie, en natuurlijk je startprocedure.
vaak is het zo dat je met volledig choke en net trappen iets langer moet starten maar dat ie eenmaal aan gang ook niet meer afslaat. bij de 343 van mijn vader werkt het het beste om een paar keer te trappen, en zodra je hoort dat ie ontsteekt nog een keer licht induwen. zeker in de winter zorgt dat voor een minimum aan start inspanning voor de accu. tis 2x rond en lopen dan.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-02-2005 17:15 #646878
door V300 register
Mijn 343 start elke ochtend (in de kou) prima. Choke helemaal uitgetrokken, starten (in een keer lopen) en dan de choke halverwege. Niet bokken, afslaan of dergelijke. Perfecte auto! Alleen het verbruik zou beter kunnen: 1 op 9, mijn 740 turbo 16v rijdt zuiniger..
Moet wel vermelden dat ik een 68Ah accu heb..
Moet wel vermelden dat ik een 68Ah accu heb..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2005 21:13 #646879
door V300 register
choke heeelemaal uit, starten, paar keer rond laten gaan en lopen.
Tegen de tijd dat ik bij de snelweg kom is ie warm, kan de choke in en ben ik klaar voor de file...(verbruik woon-werk met veel file: 1:8...)
Tegen de tijd dat ik bij de snelweg kom is ie warm, kan de choke in en ben ik klaar voor de file...(verbruik woon-werk met veel file: 1:8...)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2005 22:03 #646880
door V300 register
Mometeel start de wagen best goed.
Poosje geleden viel me op dat de motor aansloeg als ik het sleuteltje losliet.
Dat leek er op alsof de spanning door het starten nogal zakte en jawel (mijn stokpaardje :massaverbindingen) de scroef van de massaverbinding onder de accu zat los.
Schoongemaakt en opnieuw vastgezet was het een stuk beter,nu normaal als ik de reacties begrijp.
Mijn verbruik is ongeveer 1 op 11 op de langere afstanden alleen in de stad met wat stoplichtsprintjes en zo is het 1 op 9
Poosje geleden viel me op dat de motor aansloeg als ik het sleuteltje losliet.
Dat leek er op alsof de spanning door het starten nogal zakte en jawel (mijn stokpaardje :massaverbindingen) de scroef van de massaverbinding onder de accu zat los.
Schoongemaakt en opnieuw vastgezet was het een stuk beter,nu normaal als ik de reacties begrijp.
Mijn verbruik is ongeveer 1 op 11 op de langere afstanden alleen in de stad met wat stoplichtsprintjes en zo is het 1 op 9
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2005 22:28 #646881
door V300 register
En ik me maar zorgen maken dat ik nu ineens nog maar een 1 op 11, terwijl ik normaliter toch rond 1 op 13 zit.
Ligt dus waarschijnlijk aan de kou.
Op lange afstanden overigens tussen 1 op 14 en 1 op 15. Ooit zelfs 1 op 16 gehaald, maar dan moet je echt niet harder dan 100 rijden.
Toch niet verkeerd met 220.000 km op de klok en een tamelijk slechte comprssie (te grote verschillen onderling).
Ben benieuwd wat ie rijd als ik eenmaal de 5-bak er in heb.
Ligt dus waarschijnlijk aan de kou.
Op lange afstanden overigens tussen 1 op 14 en 1 op 15. Ooit zelfs 1 op 16 gehaald, maar dan moet je echt niet harder dan 100 rijden.
Toch niet verkeerd met 220.000 km op de klok en een tamelijk slechte comprssie (te grote verschillen onderling).
Ben benieuwd wat ie rijd als ik eenmaal de 5-bak er in heb.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2005 22:43 #646882
door V300 register
heb jij nog de originele winner carburateur erop?
is onwaarschijnlijk zuinig voor een 1.4
1.7 doet altijd zo'n verbruik
is onwaarschijnlijk zuinig voor een 1.4
1.7 doet altijd zo'n verbruik
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2005 23:07 #646883
door V300 register
Heb er een tweetraps weber op zitten, ik neem aan origineel.
Daarvoor had ik een oudere Volvo 340, nog met 14.3 motor en solex-carb. Die was nog zuiniger (het gemiddelde over de 20.000 km die ik er mee heb gereden was 1 op 13,8).
Die wilde zelfs wel eens 1 op 16,5 halen, maar dan ook echt met een heeeeel licht rechter voetje en optimaal gebruik maken van weg en wind ;-)
Ik wil een 1.7 !!!!! Hoewel, men schijnt nogal vaak stil te staan ermee. Is ook goed voor het verbruik haha
Daarvoor had ik een oudere Volvo 340, nog met 14.3 motor en solex-carb. Die was nog zuiniger (het gemiddelde over de 20.000 km die ik er mee heb gereden was 1 op 13,8).
Die wilde zelfs wel eens 1 op 16,5 halen, maar dan ook echt met een heeeeel licht rechter voetje en optimaal gebruik maken van weg en wind ;-)
Ik wil een 1.7 !!!!! Hoewel, men schijnt nogal vaak stil te staan ermee. Is ook goed voor het verbruik haha
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2005 23:08 #646884
door V300 register
Ik denk overigens dat het ook veel met rjstijl te maken heeft. Mijn pa heeft zo´n verbruikscomputer in zijn auto (Opel), en ik heb daar vroeger veel mee geoefend :-)
Moderators: Mark Smeets