Pingelen motor bij flink gas bijgeven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2005 12:08 #647040 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Pingelen motor bij flink gas bijgeven
Hoi Hans,

dat kan zeker, ik weet alleen niet zeker of er wel verschil is.

kun jij eens kijken welke nummers er op de sticker staan, die op de renix unit geplakt zijn???

met name de laatste 3 cijfers waarvan de 1e een 4 is, zijn interessant.

zoek maar eens naar de topic 'identificatie elektronische ontstekingsunits'

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2005 19:21 #647041 door V300 register
Hoi Hans,
Bij mijn vorige vario uit 86 was stekker c niet aan gesloten , was keurig afgedopt er zat wel een fuel cut off systeem op met zo'n extra doosje electronica in de buurt van de bobine die sluit de stationaire sproeer af bij afremmen op de motor .Als die nu niet goed werkt zou je een te arm mengsel kunnen krijgen.
alleen kan ik me niet voorstellen dat je daar bij volgas last van hebt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2005 10:53 #647042 door V300 register
Heeft iemand zo een fuel-cut off eenheid liggen? Mijn 87-er 340 schijnt dat niet te hebben, althans heb ik nergens zo een kastje waarvan ik pas sinds kort weet waar het voor dient.

Lijkt me plug-and-play, toch? Of spaar je er zo weinig mee dat het de moeite niet loont ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2005 17:34 #647043 door V300 register
volgens mij is dat niet echt plug and play, als er een stekker zit moet er ook een kastje zitten (anders loopt ie niet meer stationair)

je moet dus de verbinding tussen de draad naar de sproeier, en de sproeier zelf, verbreken en via dat kastje laten lopen. en je moet een draad vanaf de stationair stelschroef leggen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2005 21:14 #647044 door V300 register
Vandaag zijn de kleppen gesteld van de Volvo 340 DL, B14.4E motor, 1986, vario. Ze stonden iets te ruim. Het lijkt wel of het motortje nu meer Power heeft.

Onder de motorkap gekeken. Op de Renix onstekingsunit zag ik aan de bovenkant het nummer 6095, waarvan de het laatste cijfer 5 niet zo duidelijk te zien was. Naar boven toe aan de zijkant net onder de motorkap zat een zwart kastje met daar op het nummer 209 472.
Mogelijk moet ik met een spiegeltje kijken of er nog ergens een nummer op de zijkant van de Renix ontstekingsunit zit. Maar zoals ik het nu zie loopt het motortje nu perfect zonder te pingelen. Maar dat laatste (pingelen) is natuurlijk alleen te testen op de snelweg en dan flink gas geven. Helaas kom ik maar weinig op de snelweg en rij ik hoofdzakelijk locaal.

Hans

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC