Acceleratiesproeier
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2004 22:02 #624582
door V300 register
Acceleratiesproeier is gemaakt door V300 register
vanmiddag even naar het vlotterniveau gekeken van mijn carburateur van 340 cvt 87 kan nl vrij snel de choke dicht doen bleek toch goed maar de uitstroom opening van de acceleratiesproeer bleek los te zitten was me al een keer eerder opgevallen dat erop de klep van de tweede trap benzine lag als ik even met het gas speel is nu over wist niet dat die ook los kon trillen! komt nu weer keurig een straaltje benzine uit in plaats van een onduidelijk stroompje langs de wand van de venturie van beide dus aansluiting zit er precies tussen in groeten, wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 12:19 #637430
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Ik denk dat iedere 340 rijder er wel eens goed aan doet om een keer in de maand z'n carburateur te controleeren ,of alles nog wel vast zit;-)
MzzL
MzzL
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-01-2004 20:49 #637431
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Wim,
al zou de uitstroomopening van de acceleratie sproeier dus zoals jij beschrijft los zitten zou er dan een storingsbeeld bijpassen als het houden van hoge toeren in het lage snelheden gebied ????
Bijv, een ophoping van benzine die dan zorgt voor een te hoog toerental??
Het is namelijk ook zo dat als ik van D in R moet altijd een schakelpauze in moet lassen omdat het toerental een sec of 5-8 te hoog is om over te gaan naar de r stand, forceer ik dit dan is het tanden poetsen, soms geef ik wat gas in N waarna het toerental zakt en ik dan kan schakelen naar r.
Ik gebruikte al wat carborateur reinigings vloeistof op een tank dit bood nog geen uitkomst.
En als ik die acceleratie sproeier wil checken, welke is dat?
Alvast bedankt,
Jan
al zou de uitstroomopening van de acceleratie sproeier dus zoals jij beschrijft los zitten zou er dan een storingsbeeld bijpassen als het houden van hoge toeren in het lage snelheden gebied ????
Bijv, een ophoping van benzine die dan zorgt voor een te hoog toerental??
Het is namelijk ook zo dat als ik van D in R moet altijd een schakelpauze in moet lassen omdat het toerental een sec of 5-8 te hoog is om over te gaan naar de r stand, forceer ik dit dan is het tanden poetsen, soms geef ik wat gas in N waarna het toerental zakt en ik dan kan schakelen naar r.
Ik gebruikte al wat carborateur reinigings vloeistof op een tank dit bood nog geen uitkomst.
En als ik die acceleratie sproeier wil checken, welke is dat?
Alvast bedankt,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2004 21:59 #637432
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Jan,
denk ik niet heb dat blijven hangen op wat hoger torental ook gehad bij mijn vorige 340 cvt en dat kostte me bijna mijn garage deur wat betreft de acceleratiesproeier is goed te zien als deksel van het lucht filter er af is even met de hand de gashandle bedienen als het goed is zie je dan een straaltje benzine in de eerste trap spuiten. er zitten nog een paar vacuum bediende klepjes op de carburateur als de bedieningsstangetjes daarvan wat zwaar gaan kun je dat effect ook krijgen (wd40) verder werk je vacuum hulp koppeling nog wel? als die werkt moet je tot 1800 toeren kunnen schakelen
groeten, wim
denk ik niet heb dat blijven hangen op wat hoger torental ook gehad bij mijn vorige 340 cvt en dat kostte me bijna mijn garage deur wat betreft de acceleratiesproeier is goed te zien als deksel van het lucht filter er af is even met de hand de gashandle bedienen als het goed is zie je dan een straaltje benzine in de eerste trap spuiten. er zitten nog een paar vacuum bediende klepjes op de carburateur als de bedieningsstangetjes daarvan wat zwaar gaan kun je dat effect ook krijgen (wd40) verder werk je vacuum hulp koppeling nog wel? als die werkt moet je tot 1800 toeren kunnen schakelen
groeten, wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2004 12:54 #637433
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Juist,
de genoemde oorzaken klinken als een noodzakelijke proefondervindelijke zaterdagmiddag in de schuur met veel koffie en wd40 om dit uit te sluiten.
Dat van de koppeling moest ik maar eens aan mijn neef vragen, misschien weet die dat beter te testen, ik zou niet weten hoe daar een diagnose aan te verbinden.
Ik denk dat ik dan toch de carb maar eens demonteer en deze minitieus ga schoonmaken, dan voorzien van wat wd40 en terugzetten, als het dan weg is en later weer terug komt zal er wat versleten zijn aan de carb neem ik aan.
Zeg Wim, heb jij nu een 3d garagedeur met de afdruk van een 340 gril hahahahaha, zal je gebeuren hmpf.
groet,
Jan
de genoemde oorzaken klinken als een noodzakelijke proefondervindelijke zaterdagmiddag in de schuur met veel koffie en wd40 om dit uit te sluiten.
Dat van de koppeling moest ik maar eens aan mijn neef vragen, misschien weet die dat beter te testen, ik zou niet weten hoe daar een diagnose aan te verbinden.
Ik denk dat ik dan toch de carb maar eens demonteer en deze minitieus ga schoonmaken, dan voorzien van wat wd40 en terugzetten, als het dan weg is en later weer terug komt zal er wat versleten zijn aan de carb neem ik aan.
Zeg Wim, heb jij nu een 3d garagedeur met de afdruk van een 340 gril hahahahaha, zal je gebeuren hmpf.
groet,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2004 13:35 #637434
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
niet met wd40 aan je carburateur gaan zitten rotzooien aub.
ten eerste spoelt het er op de plekken waar benzine komt zo tussenuit (en rechtstreeks je motor in) en op de plekken waar geen benzine komt blijft het zitten en trekt het alleen maar vuil aan. zeker op plekken waar het heet wordt wordt de wd40 snel kleverig. Zonde van je schoonmaakwerk!!
dat schoonmaken kun je trouwens het beste doen met een tandeborstel waarvan je de haartjes een stukje -helft ofzo- afknipt, en met een schuurmiddel zoals JIF.
na reinigen heel goed droog maken, en alles heel goed afstellen.
groetjes Wouter
ten eerste spoelt het er op de plekken waar benzine komt zo tussenuit (en rechtstreeks je motor in) en op de plekken waar geen benzine komt blijft het zitten en trekt het alleen maar vuil aan. zeker op plekken waar het heet wordt wordt de wd40 snel kleverig. Zonde van je schoonmaakwerk!!
dat schoonmaken kun je trouwens het beste doen met een tandeborstel waarvan je de haartjes een stukje -helft ofzo- afknipt, en met een schuurmiddel zoals JIF.
na reinigen heel goed droog maken, en alles heel goed afstellen.
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2004 20:46 #637435
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
hoi Jan ,
geen afdruk van gril in de deur wel van brommer wielen, wat ik nog bedacht er zit bij zommige modellen een deceleratiemeganisme op als de vacuum leiding daarvan een beetje verstopt zit of de opening in de venturie dan kun je jouw probleem verklaren vooral als het gebeurt als je een poosje met wat hoger toerental hebt gereden dus bij de stoplichten op de afrit van de snelweg overigens denk ik dat wouter wel gelijk heeft maar bij een vastzittende acceleratiepomp helpt het wel, wel weer goed afvegen en natuurlijk alleen aan de buitenzijde van de carb.gebruiken
geen afdruk van gril in de deur wel van brommer wielen, wat ik nog bedacht er zit bij zommige modellen een deceleratiemeganisme op als de vacuum leiding daarvan een beetje verstopt zit of de opening in de venturie dan kun je jouw probleem verklaren vooral als het gebeurt als je een poosje met wat hoger toerental hebt gereden dus bij de stoplichten op de afrit van de snelweg overigens denk ik dat wouter wel gelijk heeft maar bij een vastzittende acceleratiepomp helpt het wel, wel weer goed afvegen en natuurlijk alleen aan de buitenzijde van de carb.gebruiken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2004 23:47 #637436
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Nou Wd40 is dan mogelijk geen goed plan echter op mijn werk gebruiken wij hoogwaardigge teflons voor het machine park, zou dat dan iets zijn ?
Of volstaat het gewoon om de carb een goede beurt te geven zonder smeermiddelen zoals geopperd.
En inderdaad als ik op een hoog toerental zit en erna moet schakelen dan blijft hij hoog, het deceleratiemechanisme zou dan het euvel kunnen zijn, nu alleen zien of mijn model daarvan is voorzien.
Ik heb een 340 special uit 1990, mogelijk weet iemand nu direct al of dit zo is, en kan die een hint geven.
Ik houd het wat betreft de wd40 dan gewoon bij de externe onderdeeltjes als asjes en andere bewegende delen.
bedankt voor de tips,
Groet,
Jan
Of volstaat het gewoon om de carb een goede beurt te geven zonder smeermiddelen zoals geopperd.
En inderdaad als ik op een hoog toerental zit en erna moet schakelen dan blijft hij hoog, het deceleratiemechanisme zou dan het euvel kunnen zijn, nu alleen zien of mijn model daarvan is voorzien.
Ik heb een 340 special uit 1990, mogelijk weet iemand nu direct al of dit zo is, en kan die een hint geven.
Ik houd het wat betreft de wd40 dan gewoon bij de externe onderdeeltjes als asjes en andere bewegende delen.
bedankt voor de tips,
Groet,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2004 00:41 #637437
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
een klein beetje lichte machine olie kan geen kwaad, vooral de gasklepas en choke mechanisme gaan veel lekkerder werken als je die van een likje olie voorziet (niet teveel)
naaimachine olie werkt prima.
het decelleratie mechanisme, zit volgens mij alleen op de B14.4S en lijkt me uitgesloten dat dat hier invloed heeft.
dit mechanisme is een schakeling die naar 2 factoren kijkt:
-toerental groter dan X
-gasklep in ruststand
(X is afhankelijk van t type, de B200 heeft een kastje wat op een een lager toerental werkt)
de ruststand van de gasklep wordt gedetecteerd door een elektrische aansluiting aan de blokkeerstand van de gasklep.
indien bijde bovengenoemde factoren 'ja' zijn, schakelt het systeem de stroom naar de brandstofafsluiter/stationairsproeier uit.
hierdoor wordt bij het afremmen op de motor (decellereren) minder brandstof verbruikt en dat levert weer een bijdrage aan het 'schone' karakter van de motor.
Dit systeem staat ook bekend dat het het 'ploppen' in de uitlaat bij het afremmen voorkomt (alleen van toepassing op 'open' uitlaatsystemen)
groetjes Wouter
naaimachine olie werkt prima.
het decelleratie mechanisme, zit volgens mij alleen op de B14.4S en lijkt me uitgesloten dat dat hier invloed heeft.
dit mechanisme is een schakeling die naar 2 factoren kijkt:
-toerental groter dan X
-gasklep in ruststand
(X is afhankelijk van t type, de B200 heeft een kastje wat op een een lager toerental werkt)
de ruststand van de gasklep wordt gedetecteerd door een elektrische aansluiting aan de blokkeerstand van de gasklep.
indien bijde bovengenoemde factoren 'ja' zijn, schakelt het systeem de stroom naar de brandstofafsluiter/stationairsproeier uit.
hierdoor wordt bij het afremmen op de motor (decellereren) minder brandstof verbruikt en dat levert weer een bijdrage aan het 'schone' karakter van de motor.
Dit systeem staat ook bekend dat het het 'ploppen' in de uitlaat bij het afremmen voorkomt (alleen van toepassing op 'open' uitlaatsystemen)
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2004 16:18 #637438
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Acceleratiesproeier
Dan wordt het dus een schoonmaak en smering met naaimachine olie.
Ik geloof niet dat ik het type heb wat je hierboven noemt, b 14.4 E is het geloof ik moet ik nog even exact nazien onder de kap.
Ik hoop dat schoonmaken en smeren afdoende is, laat ik nog weten.
Wel stelde ik vandaag vast dat het inderdaad is na vlot accellereren, schakelen vraagt dan om een aantal seconden stationair om goed te kunnen schakelen.
Groet,
Jan
Ik geloof niet dat ik het type heb wat je hierboven noemt, b 14.4 E is het geloof ik moet ik nog even exact nazien onder de kap.
Ik hoop dat schoonmaken en smeren afdoende is, laat ik nog weten.
Wel stelde ik vandaag vast dat het inderdaad is na vlot accellereren, schakelen vraagt dan om een aantal seconden stationair om goed te kunnen schakelen.
Groet,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets