Mijn 340 ligt op sterven
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-01-2004 12:28 #624577
door V300 register
Mijn 340 ligt op sterven is gemaakt door V300 register
Hallo,
ik ben inafwachting van mijn wachtwoord voor het leden gedeelte, maar wilde niet langer wachten met het plaatsen van deze noodkreet.
Ik ben sinds een jaar de trotse eigenaar van een 340 GL Variomatic uit 1987. Nu begint deze steeds meer kuren te vertonen. Slecht starten, met shook stotteren tijdens het rijden, maar zonder shook afslaan voor de stoplichten. Hij schudt ook als een overspannen vibrator.
Is er iemand die eens met mij naar mijn trouwe ros wil/kan kijken? Ik ben een student met een krap budget, maar wil hem graag in leven houden.
Ik ben te bereiken opDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en ik lees het forum ook geregeld.
Alvast bedankt voor een eventuele reactie!
ik ben inafwachting van mijn wachtwoord voor het leden gedeelte, maar wilde niet langer wachten met het plaatsen van deze noodkreet.
Ik ben sinds een jaar de trotse eigenaar van een 340 GL Variomatic uit 1987. Nu begint deze steeds meer kuren te vertonen. Slecht starten, met shook stotteren tijdens het rijden, maar zonder shook afslaan voor de stoplichten. Hij schudt ook als een overspannen vibrator.
Is er iemand die eens met mij naar mijn trouwe ros wil/kan kijken? Ik ben een student met een krap budget, maar wil hem graag in leven houden.
Ik ben te bereiken op
Alvast bedankt voor een eventuele reactie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-01-2004 12:39 #640158
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 ligt op sterven
Ooit kleppen gesteld, bougies en kabels vervangen en de verdeelkap bekeken?
Alle vacuumslangen nog in orde, lekt er niet eentje of ligt er eentje los.
Is je stationairsproeier op de cabarateur in orde?
Als je dit alles hebt gecontrolleerd moet het goed zijn. Is het dan nog niet in orde, dan is er waarschijnlijk wat ernstigers aan de hand, maar ga er maar vanuit dat na controle van bovenstaande je probleem is opgelost!
Alle vacuumslangen nog in orde, lekt er niet eentje of ligt er eentje los.
Is je stationairsproeier op de cabarateur in orde?
Als je dit alles hebt gecontrolleerd moet het goed zijn. Is het dan nog niet in orde, dan is er waarschijnlijk wat ernstigers aan de hand, maar ga er maar vanuit dat na controle van bovenstaande je probleem is opgelost!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2004 13:19 #640159
door V300 register
Nee, ik heb geen van die dingen gedaan, maar dat komt ook doordat ik echt geen idee heb van hoe dat moet. Het is mijn eerste autootje en mijn achtergrond is niet iets met auto's.
Zou iemand me daarbij kunnen helpen??
Hij staat overigens in Leeuwarden.
Zou iemand me daarbij kunnen helpen??
Hij staat overigens in Leeuwarden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2004 14:42 #640160
door V300 register
bougies en kabels vervangen: eitje, nieuwe bougies kopen (kweenie precies welke) bij brezan oid., gelijk ff een goedkope passende bougie-sleutel of dop voor je ratel meenemen, kabel lostrekken, ouwe bougie losdraaien, nieuwe er in, kabel vastdrukken, klaar. Kijk wel uit dat je de bougie niet scheef er in draait, of te strak aan zet!
Kabels kan je geloof ik gewoon los trekken, met een beetje kracht en wat moed, beleid en trouw...
Verdelerkap: schroef(jes) losdraaien, kappie er af... is de kap waar de bougiekabels aan vast zitten.
Ff checken of de binnenkant niet stuk is, of dat er ergens iets gecorrodeerd/versleten/iets anders is.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Kleppen stellen heb ik nog nooit gedaan, ik zou zeggen laat dat doen of doe het samen met iemand die weet hoe het moet (leer je er zelf ook nog iets van).
(Bericht gewijzigd door setsunakaede op 31 januari 2004)
Kabels kan je geloof ik gewoon los trekken, met een beetje kracht en wat moed, beleid en trouw...
Verdelerkap: schroef(jes) losdraaien, kappie er af... is de kap waar de bougiekabels aan vast zitten.
Ff checken of de binnenkant niet stuk is, of dat er ergens iets gecorrodeerd/versleten/iets anders is.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Kleppen stellen heb ik nog nooit gedaan, ik zou zeggen laat dat doen of doe het samen met iemand die weet hoe het moet (leer je er zelf ook nog iets van).
(Bericht gewijzigd door setsunakaede op 31 januari 2004)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2004 18:58 #640161
door V300 register
In Leeuwarden? Als je wilt, dan mag je bij mij komen in Damwoude. Wil je best helpen ( kost niks), eventuele onderdelen tegen kleine vergoeding.
Dus als je belang hebt, mail me even, dan kijk ik (we?) de volvo na.
Dus als je belang hebt, mail me even, dan kijk ik (we?) de volvo na.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2004 00:29 #640162
door V300 register
Moderators: Mark Smeets