Spoed startmotor vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2004 15:07 #624553
door V300 register
Spoed startmotor vervangen is gemaakt door V300 register
Wie heeft er tips om zo snel en eenvoudig mogelijk een startmotor te vervangen?
(1.4 handgeschakeld 1986)
(1.4 handgeschakeld 1986)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2004 15:59 #637741
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoed startmotor vervangen
Hoezo Fred? Kwestie van stekkers losmaken, en 3 moeren losdraaien (als je ze los krijgt tenminste!). Eentje van de drie is sowieso moeilijk, omdat je bijna geen slag kan maken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2004 16:03 #637742
door V300 register
ik heb dat nog nooit gedaan dus alle tips zijn welkom....ik vraag altijd maar eerst dan hoef ik niet twee keer het wiel uit te vinden....moet bv het kachelhuis eruit?
(Bericht gewijzigd door fred_spies op 15 maart 2004)
(Bericht gewijzigd door fred_spies op 15 maart 2004)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2004 22:48 #637743
door V300 register
Alleen NIET vergeten je accupolen los te halen, anders zou je nog wel eens geknetter kunnen gaan meemaken!!
Voor de rest zijn het drie bouten die op de kop (koppelingshuis) zitten. Als het goed is zit er aan de andere kant, aan het eind van de startmotor, nog een vierde bout.
Deze zit op het motorblok en ondersteund de startmotor. Vaak ontbreekt deze bout als de startmotor al een keer is vervangen.
Voor de rest zijn het drie bouten die op de kop (koppelingshuis) zitten. Als het goed is zit er aan de andere kant, aan het eind van de startmotor, nog een vierde bout.
Deze zit op het motorblok en ondersteund de startmotor. Vaak ontbreekt deze bout als de startmotor al een keer is vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 18:38 #637744
door V300 register
Het probleem bleek na kort onderzoek veroorzaakt te worden door een klein stekkertje op de startmotor, die los schiet.... Ik ga dit weekend maar eens de borel modificeren vrees ik. Dank voor de tips!
gr Fred
gr Fred
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2004 12:17 #637745
door V300 register
oww.. het kleine stekkertje :-)
ja die willen wel eens lam worden.
even met de punttang in de breedte knijpen (het stekkertje dwars in de tang) en dan klemt ie weer zoals het hoort.
Het kan trouwens nooit kwaad om je starter toch even los te halen en te reinigen+smeren, omdat veel starters last hebben dat het rondsel blijft hangen op de bendix vertanding (schor geluid bij aanslaan vd motor). Dat is erg slecht voor je starterkrans.
Groetjes Wouter
ja die willen wel eens lam worden.
even met de punttang in de breedte knijpen (het stekkertje dwars in de tang) en dan klemt ie weer zoals het hoort.
Het kan trouwens nooit kwaad om je starter toch even los te halen en te reinigen+smeren, omdat veel starters last hebben dat het rondsel blijft hangen op de bendix vertanding (schor geluid bij aanslaan vd motor). Dat is erg slecht voor je starterkrans.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-03-2004 16:06 #637746
door V300 register
Ik ga dit weekend toch maar ff de startmotor uitwisselen. Hij maakt (alleen bij de koude start) een enorm schor kabaal na het starten.
THX 4 de TIPS!
THX 4 de TIPS!
Moderators: Mark Smeets