Carburateur
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2004 16:19 #624518
door Thomas de Wit (GAST)
Carburateur is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Hallo mensen,
ff een vraagje. Mijn 340je was eindelijk weer lekker afgesteld en reed mooi zonder schokken bij lage snelheden e.d. Toen keek ik eens naar een paar van die rubber slangen van en naar de carb. Er zit er een die naar je kleppendeksel gaat, een hele korte. Ik haalde die eraf, en het bleek dat die van binnen nogal vol zat met witte olie (olie + vocht worg wit van kleur) Toen ik die helemaal schoon had gemaakt begon die weer wat te rijk te lopen denk ik. Als ik bijvoorbeeld inparkeer, bij lage snelheden dus, hoor ik wat geklepper vanaf de vario (trommels?) bij het loslaten van het gas wat ie eerst niet deed. Hoe kan die komen??? Het is niet ernstig ofzo en niet der mate storend, maar ik vroeg het me gewoon af.
Gr Thomas
ff een vraagje. Mijn 340je was eindelijk weer lekker afgesteld en reed mooi zonder schokken bij lage snelheden e.d. Toen keek ik eens naar een paar van die rubber slangen van en naar de carb. Er zit er een die naar je kleppendeksel gaat, een hele korte. Ik haalde die eraf, en het bleek dat die van binnen nogal vol zat met witte olie (olie + vocht worg wit van kleur) Toen ik die helemaal schoon had gemaakt begon die weer wat te rijk te lopen denk ik. Als ik bijvoorbeeld inparkeer, bij lage snelheden dus, hoor ik wat geklepper vanaf de vario (trommels?) bij het loslaten van het gas wat ie eerst niet deed. Hoe kan die komen??? Het is niet ernstig ofzo en niet der mate storend, maar ik vroeg het me gewoon af.
Gr Thomas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2004 20:28 #639917
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur
Wit of okergeel kan evt. duiden op een lekke koppakking. Dit komt doordat er water bij de olie dan komt.
De slang waarop je doelt is waarschijnlijk de carterontluchting. In principe moet ie vettig zwart zijn van de olie.
De slang waarop je doelt is waarschijnlijk de carterontluchting. In principe moet ie vettig zwart zijn van de olie.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-04-2004 01:18 #639918
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur
Het kan ook een beetje condens water zijn,dat wil ook nog wel eens voorkomen. Dit is inprinciepe niet zo erg,maar kan wel wat vervuiling in de klepdeksel ontluchting (carter ontluchting) achterlaaten (Dikke ,witte drap). Is het echter het geval dat als je de peilstok er uit trekt ,en deze ook onder de witte olie zit is het een lek van het koelwatersysteem in het blok. Dit kan een lek zijn onder bij de bussen ,of wat Jack al zegt,bij de kop cq koppaking.
Moderators: Mark Smeets