Afslaan motor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2004 20:05 #624442
door V300 register
Afslaan motor is gemaakt door V300 register
Ik heb van dit porbleem vorig jaar ook al last gehad (vanaf beging November). De hele zomer heeft de auto als een trein gelopen en sinds een paar weken is het problem weer teruggekomen.
Het problem is dat de auto tijdens het rijden soms stotterd en als je dan geen gas meer geeft afslaat. Op de snelweg had ik het vorige week ook en toen kon ik geen gas meer geven waardoor ik stil kwam te staan. Ik denk dat het probleem ook vaak optreedt als het vochtig weer is.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
(Woonachtig in de omgeving van Eindhoven)
Het problem is dat de auto tijdens het rijden soms stotterd en als je dan geen gas meer geeft afslaat. Op de snelweg had ik het vorige week ook en toen kon ik geen gas meer geven waardoor ik stil kwam te staan. Ik denk dat het probleem ook vaak optreedt als het vochtig weer is.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
(Woonachtig in de omgeving van Eindhoven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2004 11:17 #639525
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan motor
Over wat voor auto gaat het?
En sowieso, omdat het vochtig weer is, bobine en verdeelkap controleren, op lekstroom.
En sowieso, omdat het vochtig weer is, bobine en verdeelkap controleren, op lekstroom.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2004 14:24 #639526
door V300 register
Het gaat om een Volvo 340 GL 1.4 special uit het jaar 1990
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2004 14:57 #639527
door V300 register
hoi Ronnie,
gebruik even de zoek opdracht met "verdelerkap"
je ziet dan dat het een veel voorkomend probleem is. J e kunt het tijdelijk oplossen met vochtverdrijver maar beter is alles vernieuwen.
dus verdelerkap, kabels en bougies
groeten,wim
gebruik even de zoek opdracht met "verdelerkap"
je ziet dan dat het een veel voorkomend probleem is. J e kunt het tijdelijk oplossen met vochtverdrijver maar beter is alles vernieuwen.
dus verdelerkap, kabels en bougies
groeten,wim
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2004 16:19 #639528
door V300 register
Motorkap even openen en je bougiekabels nat maken met een plantenspuit, op het moment dat hij lekstroom heeft moet je vonkjes zien,
Trek je verdelerkap er even af en kijk of hij van binnen zwart is (Stroom gaat dan van je rotor, via het vocht in de verdelerkap naar je contactpuntjes,) kijk ook of de contactpuntjes niet vies zijn, en als ze nog dik genoeg zijn met een nagelvijltje of stukje schuurpapier schoonmaken. doe dit ook bij je rotor.
Mocht alles al ver versleten zijn gewoon vervangen! anders blijf je piemelen,
Oh ja, druk ook je bougiekabels even goed aan, het kan zijn dat de dop niet goed op de boegie zit en gaat rammelen,
Suc7
Trek je verdelerkap er even af en kijk of hij van binnen zwart is (Stroom gaat dan van je rotor, via het vocht in de verdelerkap naar je contactpuntjes,) kijk ook of de contactpuntjes niet vies zijn, en als ze nog dik genoeg zijn met een nagelvijltje of stukje schuurpapier schoonmaken. doe dit ook bij je rotor.
Mocht alles al ver versleten zijn gewoon vervangen! anders blijf je piemelen,
Oh ja, druk ook je bougiekabels even goed aan, het kan zijn dat de dop niet goed op de boegie zit en gaat rammelen,
Suc7
Moderators: Mark Smeets