Uitlaatijzertjes
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2005 15:50 #624417
door V300 register
Uitlaatijzertjes is gemaakt door V300 register
Heui,
ik ga de achterste 2 delen van mijn 340 ('88) uitlaat vervangen, ook nieuwe rubbers en klemmen gekocht, maar daar kreeg ik 2 klemmetjes (of beugeltjes oid) van dun ijzerdraad bij. Weet iemand waar die moeten? Zijn ze om een rubber te borgen ofzo?
Vriendelijke groeten,
Leon
ik ga de achterste 2 delen van mijn 340 ('88) uitlaat vervangen, ook nieuwe rubbers en klemmen gekocht, maar daar kreeg ik 2 klemmetjes (of beugeltjes oid) van dun ijzerdraad bij. Weet iemand waar die moeten? Zijn ze om een rubber te borgen ofzo?
Vriendelijke groeten,
Leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2005 16:53 #639444
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Uitlaatijzertjes
Die zijn inderdaad bestemd om het rubber te borgen. Het wijst zichzelf hoe je ze moet bevestigen. Je klemt ze ergens achter en om het rubber heen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2005 17:48 #639445
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaatijzertjes
Toevallig heb ik er zo een weggegooid. Snapte niet waartoe het diende. Naar mijn idee blijft de rubber echt wel hangen.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2005 20:16 #639446
Ik denk ook dat bij een dreun die ervoor zorgt dat het rubber van de haak schiet, het ijzertje niet veel uitmaakt....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2005 13:02 #639447
door V300 register
Dat denk ik ook, ik doe ze er niet onder. Ik heb nog wel een probleem. Ik heb de stukken zo ver mogelijk over elkaar geschoven, maar ze zijn nog niet luchtdicht. Als ik mijn uitlaat vanachter dicht houd, blijft de motor nog gewoon draaien! Je hoort het zelfs bijna niet. Hoe kan ik ze wel dicht maken? Zou vaster aandraaien helpen? Ik heb ze nu niet echt overdreven vast gedraaid. Of kan ik er beter wat van dat uitlaatpasta tussen steken ofzo?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2005 13:59 #639448
door V300 register
je kan ze wel redelijk aandraaien hoor.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2005 15:47 #639449
Je kan er ook nog pasta tussen smeren. Dat zit in een tube van Holts. Gewoon lekker dichtsmeren, drogen duurt even als je goed resultaat wilt, maar daarna moet ie dicht zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2005 18:51 #639450
door V300 register
beetje uitlaatkit tussen de pijpen bij montage helpt niet alleen voor een goede afdichting, maar zorgt ook dat je in een later stadium de verbinding weer los kunt krijgen zonder slijper/brander.
overigens is het normaal dat de motor blijft draaien, als het goed is bouwt ie wel enige druk op (kost moeite om m dicht te houden)
groetjes Wouter
overigens is het normaal dat de motor blijft draaien, als het goed is bouwt ie wel enige druk op (kost moeite om m dicht te houden)
groetjes Wouter
Moderators: Mark Smeets