Verschillende lengtes Cardanas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2005 11:44 #624410 door V300 register
Verschillende lengtes Cardanas is gemaakt door V300 register
Hallo Forum,

Heb even jullie expertise nodig. Ik ben van plan mijn 4-bak dan toch eindelijk naar 5-bak om te bouwen. Voorlasnog ging ik ervan uit dat het een kwestie van bak met diff eruit, bak met diff erin was.

Tot ik gisteren voor het slapen gaan nog even in mijn Haynes-boek bladerde.....de 5-bak schint langer te zijn dan de vierbak (logisch), en het huis van het diff is daarvoor in de plaats iets ingekort. Vandaar is het verstandig om de bak met diff compleet te vervangen. Alleen staat nergens hoeveel langer en hoeveel korter. Kortom, is de complete lengte weer dezelfde, en kan ik mijn oude cardan-as gebruiken, of zit er bij de vijfbak een andere cardan-as onder, en moet ik die mee vervangen, en dus nog ergens uit zien te halen :-(

Ik wil anders ook mijn cardan-as even opmeten, als iemand met een vijfbak de zijne dan ook even kan doen (mocht het antwoord zo niet bekend zijn...)

Jammer, dacht binnenkort te kunnen beginnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2005 12:00 #638251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillende lengtes Cardanas
zover ik dat van de plaatjes kan beoordelen is het cardanhuis zoveel korter geworden dan de tussenbak lang is.

totale lengte is dus optisch gelijk.

de aandrijfas is nog te monteren met motor en bak op de plek! dus als het toch niet klopt kun je eenvoudig wisselen.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2005 12:46 #638252 door V300 register
Wouter,

optisch van de plaatjes had ik dezelfde indruk. En de as vervangen met de bak er al in kan inderdaad. Het stomme is alleen dat ik de bak in een week-end op het werk wil vervangen. Daar kan ik de auto niet laten staan als het niet past, en op zondag een as regelen zal ook niet lukken.

Ik moet dus van te voren weten of het wel of niet past. Ik hoop dus ook dat er nog iemand weet of het dezelfde cardan-assen zijn, of iig wil/kan opmeten.

Groeten en veeel dank bij voorbaat, Thomas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2005 14:08 #638253 door V300 register
aandrijfas MT (manual transmission) --> onderdeelnummers zijn niet gespecificeerd naar MR45 of MR47 bak --> hetzelfde dus.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2005 18:57 #638254 door V300 register
Dank je Wouter !!!

Toppie, wordt het binnenkort tijd voor een ECHT grote beurt (alle krasjes, deukjes etc weg, motorruimte opruimen, mooi maken, bak, uitlaat, interieur)

Goed nieuws, nogmaals dank !

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC