Valse lucht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2005 23:01 #624409 door V300 register
Valse lucht is gemaakt door V300 register
Een bekend probleem bij de Weber van de 1.4 zijn de voetpakkingen. Vorige week heb ik de 2 onderste pakkingen tussen voet en spruitstuk vervangen. Probleem bleef stotteren bij warme motor. Vandaag merkte ik na het spuiten van kruipolie dat de lucht nog steeds via spruitstuk en onderste voetpakking naar binnen wordt gezogen (aan de hand van het oliespoor op de nieuwe pakking), precies op de plaats waar 1 van de 3 imbusbouten van het uitlaatspruitstuk zitten. Als ik een vlakke winkelhaak over zowel spruitstuk als carburateurvoet haal zie ik geen afwijkingen, maar toch moet er iets niet meer recht zijn. Wat is de meeste kans: krom spruitstuk of carburateurvoet en welke mag/moet er gevlakt worden? Kun je dit ook zelf?

N.B. De pakkingen tussen voet en carburateur moeten nog vervangen worden want die lekten ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2005 23:15 #639358 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Valse lucht
het aluminium van het spruitstuk is veel dikwandiger dan dat van de carburateurvoet. je kunt er dus wel bijna van uitgaan dat het de carburateurvoet is die problemen geeft.

OOK.. heb ik wel eens meegemaakt dat het juist het kunststof blok wat tussen carburateur en spruitstuk zit is wat kromgegaan was.

er hoort in ieder geval een plaat tussen, zodat de bovenkant van de draadeinden maar net uit de moeren steken (ook ringen ertussen)

de carburateurvoet kun je eventueel een beetje vlakken door schuurpapier korrel 400 op een stuk glas te spannen, en daar de carburateur overheen te schuiven (achtjes draaien, niet op en neer of cirkels!) vergt enige handigheid.

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2005 18:12 #639359 door V300 register
hallo,

ik heb mijn luchtfilter er ook eens afgehaald.
Dit omdat ik het volgende "probleem" ervaar met de 340. Ik heb regelmatig last van een beetje inhoudende motor en een onregelmatig toerental. Het toerental kan ik niet aflezen in me 340gl maar ik zie de naald van de KM meter behoorlijk schommelen als ik onder de 70km per uur rijd. kan dit aan de mijn (weber) cabarateur liggen?

ik zag tot mijn schok ook behoorlijk spoor van olie er op. dit vooral op het onderste gedeelte. zie ook de foto hiervoor.

kan iemand mij zeggen of dit olie kwaad kan? en komt het netzo als bij lucky misschien uit de pakking? en is dit de oorzaak van het inhouden/toerental of moet ik nog ergens anders naar kijken?

P.S. me bougies zijn net nieuw,luchtfilter is ook ok. slangetjes van emvk etc zijn ook goed zover ik het zie.
iets hoger vindt ik ook wat olie/benzine resten. moet er tussen de cabarateur en de luchtfilter geen sluitring zitten? oja en waar is die elektro aansluiting voor? las iets van stationaire ontsteking ofzo?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2005 21:35 #639360 door V300 register
hoi Alco,
Lijkt alsof je carterontluchting een poos niet of niet goed in het luchtfilter heeft gezeten dan slaan de oliedampen uit het carter ergens neer en dan wordt het een smeerboel.
foto 3 is de statoinaire sproeer Maar zo te zien kan het geen kwaad om de carb schoon te maken en dan de bewegende delen weer licht in te olien.
Er zit ook ergens een vacuumbediend klepje op en als die wat zwaar gaat regelt dat niet goed .
weet niet of die ook al werkt bij 70 km misschien weet wouter dat
groeten, wim

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2005 21:41 #639361 door V300 register
wim en andere gebruikers,

op: www.volvo300club.nl/cgi-bin/discus/board-au th.cgi?lm=1107807979&file=/24/7413.html

heb ik er even een apart topic / draadje voor geopend. carterontluchting vindt dat plaats via een slangetje en zoja waarzit die aan en leidt die heen? op mijn motorfiets werkt dat wel zo. via een slangetje naar een klein resevoir...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC