Schokken slecht stationair lopen 340 Vario

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2005 23:57 #624353 door V300 register
Schokken slecht stationair lopen 340 Vario is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Ik heb een Volvo 340 Vario met een Weber carburateur die in de hogere snelheden erg slecht liep, maar in de lagere en stationair wel heel netjes. Nu bleek het bovenste deel van de carburateur losgetrild (bekend probleem bij Weber) en heb ik dus weer vastgezet.
Nu loopt de motor weer goed bij hogere toeren en snelheden maar bij lagere snelheden schokt de auto enorm (niet normaal meer mee te rijden) en loopt hij stationair heel erg slecht en sloeg/ slaat hij af.
Ik heb het stationair toerental met de stelschroef (2) rechtsonder nu zo hoog afgesteld dat hij niet meer zomaar afslaat maar hij blijft erg onregelmatig lopen en wil de auto gaan rijden zonder dat ik gas geef (wat volgens mij niet de bedoeling is). Als ik moet remmen voor een stoplicht wil hij toch ook nog wel eens afslaan.
Ik weet even niet meer wat ik hieraan kan doen, wie heeft er nog tips voor me?
Ik hoor het graag! Groeten, Luuk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 00:11 #639008 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokken slecht stationair lopen 340 Vario
stelschroef 1 is wellicht een deel van de oplossing. maar eerst; controleer of de elektrische afsluiter, boven 1, goed vast zit en correcte spanning krijgt. (moet tikken bij contact aan en draad los/vast)

is dit in orde, voorzichtig 1 een paar slagen uitdraaien. zo gauw het lukt om het toerental omlaag te krijgen met 2, zonder afslaan, doen.

probeer die ene positie van schroef 1 te vinden waarbij 2 het verst uitgedraaid kan worden voor een mooi stationair toerental.

als je dan remt of de bergrem aanzet, zou het toerental niet mogen dalen of sterk oplopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 14:49 #639009 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokken slecht stationair lopen 340 Vario
De electrische afsluiter is ok, die klikt inderdaad als hij contact maakt.
Ik heb ook al een klein beetje aan stelschroef 1 zitten draaien maar merk helemaal geen verschil.

Nog ideeen? grt, Luuk

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2005 11:46 #639010 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Schokken slecht stationair lopen 340 Vario
Hoi Luuk,

met mijn 340 vario uit 1990 heb ik vorig jaar ook het probleem gehad dat de motor stationair niet wou blijven lopen.
Vermoedelijk is vuil in de carburateur
en/ of een loszittende hoofdsproeier de oorzaak
althans dat was het bij mijn auto.

Ik heb het vermoeden dat ik een keer te ver in de reserve van de benzinetank heb doorgeredenwaardoor vuil (geen benzinefilter)in de carburateur is
gekomen.

De oplossing: carburateur met perslucht (laten)
reinigen ; indien dat niet helpt liefst door een vakman laten(de)monteren en reinigen en sproeier(s)vastzetten indien noodzakelijk.

Je moet er niet mee door blijven rijden
want dat is niet goed voor de koppeling
en de lagers daarvan en ook niet voor de portemonnee.

Succes

mvg

Andre

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC