Inhouden zodra motor warm is

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 11:43 #624352 door V300 register
Inhouden zodra motor warm is is gemaakt door V300 register
Hardstikke leuk en fijn dat dit forum bestaat. Ik ben pas 2 maand een 340 variomatic rijder en het bevalt in die mate dat ik inmiddels ook een 360 glt erbij aangeschaft heb.
Momenteel ervaar ik dezelfde problemen als holzapfel (zie onderwerp "bokken na 20km rijden" 20 januari 05 www.volvo300club.nl/discus/messages/65/7075 .html?1106257407 )
Zodra de motor van de 340 variomatic warm loopt en de motor vermogen moet leveren dan houdt hij in en is er maar een oplossing: stoppen en 5 minuten wachten.
Ik dacht eerst dat het ms aan de luchtinlaat zou liggen. Die wisselklep tussen warme en koude lucht heb ik inmiddels verwijderd maar het hielp niets. Daarna het luchtfilter compleet verwijderd en met open carburateur gereden: het probleem bleef. Het is dus niet het "bevriezen" van de carburateur.
Ook de optie van de tankdop vervangen in verband met vacuum lijkt mij sterk. Als ik de tank helemaal vol doe en een bocht naar links neem dan beland de halve tankinhoud op straat. Het ding sluit dus voor geen meter.
Nu heb ik de carburateur in zijn geheel eraf gehaald maar geen sporen van vervuiling of lekkage kunnen ontdekken. Ook de brandstofpomp en filter opengemaakt maar de membraampjes werken prima en de pomp pomt genoeg naar de carburateur.
Toch denk ik dat het probleem daarin ligt. Ik heb een electrische brandstofpomp gehaald. Die sluit ik vanavond aan.
Mocht iemand een oplossing weten voor dit euvel dan hoor ik dat graag. Ik heb begrepen dat het vaker voorkomt.

Een kleine 2de vraag: om mijn 360 door de keuring te krijgen moet er een stuk ingelast worden op de dorpel precies op de hoek linkervoorwielkast-dorpelrand linker portier. Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 11:54 #638999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden zodra motor warm is
hoeveel druk geeft die elektrische pomp?

is de bediening van de choke klep in orde?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 15:55 #639000 door V300 register
Geen idee hoeveel druk precies die pomp levert of waar die vandaan komt. Ik hem hem opgehaald bij een bevriende garagehouder. Volgens hem levert de pomp ruim voldoende. De pomp van de 340 past er ook een keer of 10 in ongeveer...

De bediening van de chokeklep werkt prima, daar ligt het dus ook niet aan.

Toen ik de auto 2 maand geleden kocht waren er helemaal geen problemen. Ik heb hem van een meneer geboren in 1926 overgenomen die de auto in 1985 nieuw heeft gekocht en er op 16 april 2005 aan mij afstand heeft gedaan. (papieren in mijn bezit) In september heeft het beestje een grote beurt gehad met nieuwe accu, oliefilter, olie, riemen en remmen. Het inhouden is pas na 4 weken rijden (2000km) naar boven gekomen.

Ps: ik heb me geregistreerd maar nog geen goedkeuring van de webmaster...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 16:01 #639001 door V300 register
Heb inmiddels ook volvo de beemd in Eindhoven gebeld. Die denken aan de verdelerkap.
Volgens mij moet het probleem net als bij bougies zich dan vanaf starten voordoen, of niet?

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2005 16:22 #639002 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Inhouden zodra motor warm is
Problemen die alleen komen wanneer de motor warm is ligt volgens mij nooit aan de onsteking. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 16:49 #639003 door V300 register
een elektrische pomp kan makkelijk 3 tot 6 bar leveren.

de mechanische benzinepomp levert als t goed is zo'n 0,25 bar.

vandaar dat het toch wel interessant is om te weten!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2005 18:09 #639004 door V300 register
Precies datz probleem had ik vroeger ook. Auto start, loopt warm, na 5 minuten neemt hij geen gas meer aan en verzuipt. Na 15 minuten weer starten en verder geen problemen.

Als dit je bekend voorkomt, vervang dan de verdeelkap. Daarmee was het probleem bijmij opgelost !

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2005 13:27 #639005 door V300 register
Ik heb gisteravond de brandstofpomp vervangen en het probleem is verholpen!
Bij de eerste keer starten kreeg ik wel eerst een benzinefontein van 2 meter. Ik was vergeten de terugloopleiding en het oude brandstofpompje leeg te maken....Het probleem was het membraan in de oude pomp. Die wordt steeds soepeler naarmate de temperatuur oploopt. Als die te soepel wordt verliest de pomp zijn werking en onstaat er een brandstof tekort in het caburateur.
Verdeelkap heb ik voor de zekerheid ook open gemaakt maar die zag er strak en schoon uit.
Verder heb ik de achterpot van de uitlaat erafgehaald en vervangen door een stalen buis. Gevolg een supersound en een voor je gevoel sportiever rijgedrag :-)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2005 13:52 #639006 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inhouden zodra motor warm is
Das mooi opgelost dan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2005 17:34 #639007 door V300 register
Zeker weten. Dank voor het meedenken.
Nu door met het 360 project...Daar is nog genoeg te doen. Er ligt net een nieuwe (tweedehandse) voortrein onder inclusief ophanging. De vorige eigenaar had die eronderuit gereden (vraag me niet hoe)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC