Koelvloeistof onluchten na montage carburateur
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-07-2005 23:38 #624336
door V300 register
Koelvloeistof onluchten na montage carburateur is gemaakt door V300 register
Het volgende punt kan ik niet vinden in mijn V300 handboek.
Ik heb diverse malen mijn carburateur van mijn 1400 blok gehaald ivm bekende problemen. Steeds verlies je hierbij een beetje koelvloeistof. De 2 slangen voor de voetverwarming lopen dan nl. leeg. Bij montage zijn deze dus leeg, maar zit er wel lucht in. Deze lucht komt dan in het koelcircuit. Moet ik dit koelcircuit zelf nog op enige wijze onluchten of gebeurt dit automatisch door middel van het expansietankje ? Heb nl. wel gemerkt dat na montage van de carburateur dit tankje een behoorlijk eindje leeg is. Nu heb ik dit tot vlak omder MAX gevuld en vanmiddag zag ik dat deze weer gezakt is. Dit zou natuurlijk kunnen als de lucht in de slangen naar de voet van de carburateur vol komen te staan met koelvloeistof ipv lucht. Klopt mijn redenatie een beetje ? Alle aanvullingen, verbeteringen etc. van harte welkom.
Groeten, Erik.
Ik heb diverse malen mijn carburateur van mijn 1400 blok gehaald ivm bekende problemen. Steeds verlies je hierbij een beetje koelvloeistof. De 2 slangen voor de voetverwarming lopen dan nl. leeg. Bij montage zijn deze dus leeg, maar zit er wel lucht in. Deze lucht komt dan in het koelcircuit. Moet ik dit koelcircuit zelf nog op enige wijze onluchten of gebeurt dit automatisch door middel van het expansietankje ? Heb nl. wel gemerkt dat na montage van de carburateur dit tankje een behoorlijk eindje leeg is. Nu heb ik dit tot vlak omder MAX gevuld en vanmiddag zag ik dat deze weer gezakt is. Dit zou natuurlijk kunnen als de lucht in de slangen naar de voet van de carburateur vol komen te staan met koelvloeistof ipv lucht. Klopt mijn redenatie een beetje ? Alle aanvullingen, verbeteringen etc. van harte welkom.
Groeten, Erik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2005 00:02 #638656
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koelvloeistof onluchten na montage carburateur
Een beetje zakken kan, maar als na een middagje
rijden je expansietankje weer leeg is, denk ik
dat er elders in het systeem een lek zit.
Kan zijn in een slang, je radiator, je waterpomp
en in het ergste geval je koppakking.
Dus controleer eerst je koelsysteem eens en meet
hoeveel je er bij moet gooien.
rijden je expansietankje weer leeg is, denk ik
dat er elders in het systeem een lek zit.
Kan zijn in een slang, je radiator, je waterpomp
en in het ergste geval je koppakking.
Dus controleer eerst je koelsysteem eens en meet
hoeveel je er bij moet gooien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets