centrale vergrendelink defect
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-04-2020 23:47 #984581
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic centrale vergrendelink defect
Zo'n universele set inbouwen is echt super makkelijk. Ik heb dat een keer gedaan op een 2-deurs auto (geen 300-serie) en dat ging echt perfect. Wel lopen er meer draden naar de 'motortjes' dan origineel omdat dit zowel motortjes als schakelaars zijn.
De ontvanger voor de afstandsbediening had ik overigens gewoon onder het dashboard zitten, zonder problemen. Werkte tot op ongeveer 35 meter afstand.
De ontvanger voor de afstandsbediening had ik overigens gewoon onder het dashboard zitten, zonder problemen. Werkte tot op ongeveer 35 meter afstand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
27-04-2020 21:29 #984588
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic centrale vergrendelink defect
Dank voor reactie Bart.
Ik weet dat het geen raketwetenschap is, maar wil ook niet te veel in de kabelboom van de wagen rotzooien.
Het leuke tekeningetje hierboven van Wouter ( dat je zelf ook ging maken ) zette me op dit spoor om het 'slim' en zo origineel mogelijk te proberen. Vandaar de vraag.
Ik ga van de week de rest van de kabelboom eens bekijken. Op zich zit er een mooie kabelboom bij, maar dan moet ik ook al die kabels weer weg gaan werken, terwijl ze er eigenlijk al liggen...
Ik weet dat het geen raketwetenschap is, maar wil ook niet te veel in de kabelboom van de wagen rotzooien.
Het leuke tekeningetje hierboven van Wouter ( dat je zelf ook ging maken ) zette me op dit spoor om het 'slim' en zo origineel mogelijk te proberen. Vandaar de vraag.
Ik ga van de week de rest van de kabelboom eens bekijken. Op zich zit er een mooie kabelboom bij, maar dan moet ik ook al die kabels weer weg gaan werken, terwijl ze er eigenlijk al liggen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
27-04-2020 21:30 #984589
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic centrale vergrendelink defect
O, als iemand dus nog zo kan hinten waar onder het dashboard nog stekkers/connectoren van de CDV zitten, dan hoor ik het graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-04-2020 00:27 #984591
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic centrale vergrendelink defect
Als het goed is heb ik nog wel 2 motortjes op zolder liggen, ik zal eens kijken of ik ze kan vinden als je daar belang bij hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
28-04-2020 21:49 #984597
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic centrale vergrendelink defect
Dank voor aanbod Robert!
Intussen heb ik een complete universele set in huis, dus eerst ga ik die proberen werkend te krijgen.
Intussen heb ik een complete universele set in huis, dus eerst ga ik die proberen werkend te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
28-04-2020 22:02 #984598
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic centrale vergrendelink defect
Intussen wat voorstudie gedaan, zoals het lokaliseren van de aansluitingen onder dashboard. Nou, dat ging makkelijk! Linksvoor, achter het vilten deel, tussen diverse relais hing ook een verbindingsblok, met 4aders daard in kleuren:roze, bruin, geel, groen. Loopt ook nog naar de deur toe, kan niet missen dus.
Onder dashboard zijn alle connectoren uitegvoerd middels kabelschoentjes in maat 6.3 mm (1/4"). Bij de motortjes zijn alle kabelschoenen kleiner: 4.8mm ongeveer, en dat is ook een standaard maat schijnt.
Met deze kennis is het volgens mij mogelijk om alles aan te sluiten zonder ook maar 1 draad van de originele V340-boom te hoeven aantasten.
De boom van de universele CDV zal er wel aan moeten geloven: die heeft hippe ronde connectoren.
In een creatieve bui het schema uitgewerkt.
Legenda:
Gele bollen is origineel V300 stekers, clusters hiervan zitten samen in een meerpolige stekkervoet.
Grijze bollen is kabelboom universele CDV, met nog aan te passen connectoren.
4.8 en 6.3 is klemschoen maat, M en F is mannetje en frouwtje.
Ik heb groen even op groen gehouden, en geel op blauw. Dit moet wellicht andersom, maar dat zie ik straks vanzelf Ompolen moet geen probleem zijn met losse kelmvoetjes (wel geisoleerd uiteraard).
De vraag is of LV massa maken aan de deur voldoende is voor de LV motor. Zoja, dan is er geen extra kabel nodig, zonee, dan toch wel.
Dan nu het kunstwerk. Meedenken mag, net als op fouten wijzen!
Onder dashboard zijn alle connectoren uitegvoerd middels kabelschoentjes in maat 6.3 mm (1/4"). Bij de motortjes zijn alle kabelschoenen kleiner: 4.8mm ongeveer, en dat is ook een standaard maat schijnt.
Met deze kennis is het volgens mij mogelijk om alles aan te sluiten zonder ook maar 1 draad van de originele V340-boom te hoeven aantasten.
De boom van de universele CDV zal er wel aan moeten geloven: die heeft hippe ronde connectoren.
In een creatieve bui het schema uitgewerkt.
Legenda:
Gele bollen is origineel V300 stekers, clusters hiervan zitten samen in een meerpolige stekkervoet.
Grijze bollen is kabelboom universele CDV, met nog aan te passen connectoren.
4.8 en 6.3 is klemschoen maat, M en F is mannetje en frouwtje.
Ik heb groen even op groen gehouden, en geel op blauw. Dit moet wellicht andersom, maar dat zie ik straks vanzelf Ompolen moet geen probleem zijn met losse kelmvoetjes (wel geisoleerd uiteraard).
De vraag is of LV massa maken aan de deur voldoende is voor de LV motor. Zoja, dan is er geen extra kabel nodig, zonee, dan toch wel.
Dan nu het kunstwerk. Meedenken mag, net als op fouten wijzen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
03-05-2020 22:42 #984637
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic centrale vergrendelink defect
Zo, korte update, het werkt zoals beoogd.
Op zich allemaal recht-toe-racht-aan, alleen is de geometrie van de nieuwe universele motortjes een fractie anders. De schroefgaten zijn identiek, maar de kop is verder ervandaan, en de vorm is lanker, maar steekt op een paar plekjes juist een fractie verder uit. Maar het kan, het past (na wat creatief denk, pas en meetwerk). Vooral in de achterdeuren is het allemaal net aan en krap inelkaar ontworpen.
Volgende onderdeel wordt de knipperlichten erbij aansluiten. Wat er niet bij staat is of het voor of na relais moet. Ik neem aan erna, zodat het kastje de knipperfreqentie kan bepalen.
Op zich allemaal recht-toe-racht-aan, alleen is de geometrie van de nieuwe universele motortjes een fractie anders. De schroefgaten zijn identiek, maar de kop is verder ervandaan, en de vorm is lanker, maar steekt op een paar plekjes juist een fractie verder uit. Maar het kan, het past (na wat creatief denk, pas en meetwerk). Vooral in de achterdeuren is het allemaal net aan en krap inelkaar ontworpen.
Volgende onderdeel wordt de knipperlichten erbij aansluiten. Wat er niet bij staat is of het voor of na relais moet. Ik neem aan erna, zodat het kastje de knipperfreqentie kan bepalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-05-2020 23:31 #984638
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic centrale vergrendelink defect
Ik heb zo'n setje ook in mijn oude 340 gehad (die nu bij Sebastiaan is). Het werkte (en werkt, voor zo ver ik weet) altijd uitstekend. Die knipperlichten kan je het beste aansluiten na de alarmlichtschakelaar, dus ook na het relais. Het kastje heeft een eigen relais erin zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
04-05-2020 14:24 #984641
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic centrale vergrendelink defect
Dank voor bevestiging van mijn vermoeden, dus beste bij alarmlichtschakelaar. Eigen relais had ik al gegokt, al was het maar omdat ze bij openen en sluiten vaak verschillende knipperpatronen hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
04-05-2020 20:53 #984647
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic centrale vergrendelink defect
De knipperlichtdraden van de CDV module (2 bruine in dit geval) verbonden met de Lila (Linkerkant) en de Rode draad (Rechterkant) achterop de alarmlichtschakelaar.
De knippers knipperen nu vrolijk mee.
Zoals Hannibal Smith altijd al zei: " Ich liebe es wenn ein Plan funktioniert "...
De knippers knipperen nu vrolijk mee.
Zoals Hannibal Smith altijd al zei: " Ich liebe es wenn ein Plan funktioniert "...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets