Spanningsregelaar dynamo, zijn die nog te krijgen?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2018 18:06 #634956 door Erick Janssen (GAST)
Spanningsregelaar dynamo, zijn die nog te krijgen? is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Nadat het euvel met mijn startmotor opgelost was ging gelijk het volgende in de storing: dynamo en accu.
De auto wilde weer niet starten de startmotor draaide alsof de accu ver leeg was, en wat bleek dat was ook zo 10 volt over de polen, na nog een paar keer proberen sloeg de motor aan, en gauw naar huis gereden.
Eenmaal thuis, motorkap open en de spanning over de accu gemeten, net geen 15 volt foute boel dacht ik. Motor uitgezet en nog maals de spanning gemeten, iets van 13,4 volt dat is mooi, na een half uur nog eens gemeten 12,8 volt dat is nog steeds goed. Na een uur of wat nog eens gemeten, 10 volt en dat is niet goed.
Een nieuwe accu gehaal en de dynamo vervangen door een die ik nog hier had, en alles is weer in orde, laadspanning 13,3 - 13,4 volt.

Omdat ik graag de dynamo weer als reserve wil inzetten ben ik op zoek naar een nieuwe spanningsregelaar maar zijn die nog te krijgen zo ja waar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2018 18:37 #976657 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Spanningsregelaar dynamo, zijn die nog te krijgen?
Nieuwe spanningsregelaars zijn er nog te krijgen. Moet je op zoek gaan naar dynamo/startmotor revisiebedrijven. Waar ik zelf woon heb je bijvoorbeeld Aria zitten en die levert al dat soort dingen nog.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2018 19:23 #976659 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Spanningsregelaar dynamo, zijn die nog te krijgen?
Ok bedankt :yesyes:

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2018 19:39 #976660 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Spanningsregelaar dynamo, zijn die nog te krijgen?
Bij de Cartal automaterialenzaak kon ik ze gewoon bestellen.
Had ze van Hella.

Let wel op de lengte van de boutjes die erbij zitten, heb al een keer gehad dat ze veel te lang waren en je dynamo blokkeren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2018 21:41 #976672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spanningsregelaar dynamo, zijn die nog te krijgen?
Er zijn wel hele verschillende types regelaars, ik heb nog een aantal nieuwe liggen, moeten we alleen kijken of we het juiste type hebben. Dit zijn originele en niet de goedkope Chinese prut die tegenwoordig door de universele grossiers verkocht worden, helaas.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2018 22:44 #976674 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Spanningsregelaar dynamo, zijn die nog te krijgen?
Ik heb er net 2 stuks besteld bij reservedelenstore.nl totale kosten €30,79.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC