Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een vraag. Kilometerteller van de Volv0 340 werkte niet. Kwestie van uitbouwen en asje van het tellerwerk op zn plek. Is gelukt.
Alleen nu heb ik alles weer ingebouwd, start de auto niet meer!:wtf2:
Alles werkt, dashboard gaat aan, lpg geeft een tik, blower springt aan, startmotor draait, maar start niet. Geen vonk? Geen idee? Iemand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dus opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zal ook even wat meer showen met mn 340 op deze site.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Freni;244765 schreef : Natuurlijk wil ik de oplossing delen. Het had niets te maken met het in en uitbouwen van de tellerkast. Ik moest, anders dan normaal, even wat gas geven bij het starten en ook iets langer doorstarten.
Dus opgelost.
Een 340 met carburateur start inderdaad net even wat anders dan moderne injectiemotoren. Vergeet de wielklem, stuurslot en massaschakelaar; de beste diefstalpreventie blijft een handchoke :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
General Custom;244778 schreef : Een 340 met carburateur start inderdaad net even wat anders dan moderne injectiemotoren. Vergeet de wielklem, stuurslot en massaschakelaar; de beste diefstalpreventie blijft een handchoke :+
FYI: ik (en ik denk Freni ook nog) heb de auto altijd 100% op LPG gereden, inclusief starten - ook als het vriest. Dan gebruik je de handchoke als toerentalverhoger tot het eind van de straat (ongeveer) en niet zoals op benzine daarbij ook als verrijking. Dit gaat eigenlijk altijd goed, maar soms moet je iets langer doorstarten. Starten op benzine heb ik echter nooit nodig gehad, ook niet voor de eerste paar 100 meter. Hij pakt ook gelijk goed op, maar misschien dat je dus met de choke voor het stoplicht het stationair iets moet verhogen tot 'ie warm genoeg is.
Ook is de kans van gelijk de 1e keer aanslaan groter als je de sleutel iets langer op contact laat staan (de LPG klep staat op contact een paar tellen open) of zelfs een 2e keer het contact uit en aan zet zodat er iets meer gas direct beschikbaar is ipv dat er pas begonnen word met 'inspuiten' wanneer de startmotor rondgaat. Naar mijn ervaring is dat 2e alleen na lange stilstand en/of bij zeer koud weer nodig.
In de praktijk weinig anders dan op benzine dus. Ongeveer dezelfde procedure, dezelfde symptomen maar een andere achtergrond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
powerflux;244780 schreef : .......Ook is de kans van gelijk de 1e keer aanslaan groter als je de sleutel iets langer op contact laat staan (de LPG klep staat op contact een paar tellen open) of zelfs een 2e keer het contact uit en aan zet zodat er iets meer gas direct beschikbaar is ipv dat er pas begonnen word met 'inspuiten' wanneer de startmotor rondgaat. Naar mijn ervaring is dat 2e alleen na lange stilstand en/of bij zeer koud weer nodig.......
en dan is het makkelijk als er een "hand choke" op je verdamper heb, twee of drie keer drukknopje in drukken en starten en bij koud weer de choke iets uittrekken en rijden maar :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.