Accuklem gescheurd
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-11-2016 14:39 #634336
door V300 register
Accuklem gescheurd is gemaakt door V300 register
Eén van de accuklemmen is gescheurd. Het gaat dus om de klem die om één van de polen van de accu zit.
Hoe kan ik dit het best vervangen? Is het beter om de complete kabel te vervangen of proberen de klem te vervangen?
Hoe kan ik dit het best vervangen? Is het beter om de complete kabel te vervangen of proberen de klem te vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-11-2016 17:46 #965402
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Accuklem gescheurd
Bij een automaterialen zaak een universele klem kopen [koop er gelijk twee, de plus klem en de min klem want de andere klem zal ook spoedig kapot gaan]
Oude klem van de draad knippen en de draad op de nieuwe klem monteren
Oude klem van de draad knippen en de draad op de nieuwe klem monteren
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-11-2016 17:47 #965403
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Accuklem gescheurd
Afknippen, stukje strippen en een nieuwe klem erop.
Ik heb er vanmiddag juist nog twee vervangen. Paar euro uitgeven bij de brezan, 10 minuten werk en klaar.
Let wel op: je hebt dunne en dikke accupolen. Dus kijk even of je de goede hebt.
Edit: ha, Erick was me net voor!
Ik heb er vanmiddag juist nog twee vervangen. Paar euro uitgeven bij de brezan, 10 minuten werk en klaar.
Let wel op: je hebt dunne en dikke accupolen. Dus kijk even of je de goede hebt.
Edit: ha, Erick was me net voor!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-11-2016 18:20 #965408
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accuklem gescheurd
Die standaard (loden?)accuklemmen van de 300-serie zijn inderdaad echt bout, zeker de massa gaat snel kapot omdat je die over het algemeen toch wat vaker vast- en losdraait. Ik heb ze ook vervangen door universeel.
Nog even een toevoeging aan bovenstaande, zorg dat de klemmen zeker goed vastzitten en zeker goed contact maken. Als er vuil of oxidatie tussen je aansluiting zit kan het heet worden en/of kun je rare storingen krijgen.
Nog even een toevoeging aan bovenstaande, zorg dat de klemmen zeker goed vastzitten en zeker goed contact maken. Als er vuil of oxidatie tussen je aansluiting zit kan het heet worden en/of kun je rare storingen krijgen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2016 16:31 #965442
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accuklem gescheurd
Bedankt voor de reacties. Hier kan ik weer mee vooruit.
Moderators: Mark Smeets